مصطفی کواکبیان عصر شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام رضا (ع) به نیشابور در این شهر افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بر کمک به دولت برای حل مشکلات تاکید کردند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه معظم له تاکید دارند همه دست به دست هم داده و مشکلات مردم را حل کنیم، هر کس چوب لای چرخ دولت بگذارد یعنی در راستای خط رهبری قدم بر نمی دارد.
وی گفت: ما به عنوان خادمان مردم در سنگر خانه ملت قول می دهیم به دور از سلایق و جناح بندی های سیاسی همت کرده و در کنار دولت در راستای رفع مشکلات مردم گام برداریم.
کواکبیان افزود: امروز در منطقه پر آشوب خاورمیانه باید در سایه امنیت و اقتدار موجود در کشور بتوانیم مشکلات محرومان و مستضعفان را کاهش داده و الگوی نظام ولایی را به جهان عرضه کنیم.
وی اظهار کرد: به میزانی که عقلانیت را در کشور گسترش دهیم به حضرت امام رضا (ع) و ائمه اطهار (ع) اقتدا کرده و وصیت خاندان پیامبر (ص) را در جامعه پیاده می کنیم.
وی با اشاره به حدیثی از امام هشتم (ع) مبنی بر اینکه 'دوست هر کس عقل او و دشمن هر کس نادانی و جهالت اوست' گفت: اگر بخواهیم آگاهی مردم را نادیده گرفته و اجازه ندهیم مردم به آگاهی برسند بر خلاف سخنان حضرت امام رضا (ع) عمل کرده ایم.
این نماینده مجلس افزود: حمله داعش به مسلمانان به این دلیل است که مخالف آگاهی، دانش و بینش است و ذهن جوانان را شست و شو داده و عقل و منطق را از آنان می گیرد.
وی اظهار کرد: داعشی ها را نه مسلمان، نه سنی و نه شیعه می دانیم زیرا هیچ بویی از انسانیت نبرده اند.
وی گفت: سلفی ها با شیعه مخالف هستند اما آنها را کافر نمی دانند اما وهابی ها در عین مخالفت با شیعه، آنها را کافر می دانند و بدتر از این 2 گروه تکفیری ها هستند که مخالف شیعه بوده و آنان را کافر دانسته و قتل و خون شیعه را نیز مباح و ضامن به بهشت رفتن خود می دانند.
کواکبیان افزود: داعشی ها بدتر از این سه گروه بوده و علاوه بر همه اینها و واجب القتل دانستن شیعیان معتقدند هر حکومتی که تداوم بخش راه حضرت امام علی (ع) و خاندان ایشان باشد باید براندازی شود.
وی ادامه داد: افتخار ما این است که شیعه و پیرو ولایت حضرت علی (ع) و خاندان آن حضرت هستیم و به گفته حضرت امام رضا (ع) قرار گرفتن در حصار و دژ محکم و در امان ماندن از عذاب شروطی دارد که شرط اصلی آن تبعیت و اطاعت از خاندان عصمت و طهارت (ع) است.
وی اظهار کرد: نظام ولایت فقیه تداوم بخش راه ائمه معصومین (ع) است و باید به اطاعت از منویات رهبر معظم انقلاب افتخار کنیم.