به گزارش پارس به نقل از  ایسنا ،  این نماینده مجلس اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که در جامعه با آن مواجه هستیم کمرنگ بودن جایگاه اخلاق در سیاست، در قانونگذاری، در مدیریت و ... است به راحتی فردی را از جایگاهی که در آن قرار دارد تغییر می‌دهیم،‌ به راحتی در مجلس هر چه دلمان می‌خواهد به یکدیگر می‌گوییم، همدیگر را محکوم می‌کنیم، به یکدیگر تهمت می‌زنیم و اگر صحبتی هم شود قیافه حق به جانب به خودمان می‌گیریم؛ بنابراین اصلاح کردن چنین رفتارهایی کار ساده ای نیست یعنی نمی توان به سادگی چنین روندی را با توصیه کردن اصلاح کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس درباره مصادیق رعایت نکردن اخلاق در جامعه گفت: همین که در مجلس به یکدیگر ناسزا می‌گوییم، به اصلاح عده‌ای را ممنوع المنبر و ممنوع التصویر می‌کنیم و یا پشت سر دولت،‌ پشت سر مدیر بد و بی‌راه می‌گوییم نمونه‌هایی از این مصادیق هستند، اما می‌توان با زبان دیگری حرف زد و افراد را مخاطب قرار داد.

پزشکیان در ادامه اظهار کرد: روش‌هایی برای گفت‌وگو با یکدیگر وجود دارد. روش‌هایی که در کلان قضیه در مجلس، دولت و قوه قضاییه با یکدیگر داریم بهتر از این‌ها می‌تواند شکل بگیرد و اخلاقی‌تر از این می‌تواند باشد.

وی افزود: اینکه فردی حرفی می زند و به راحتی به وی انگ می‌چسبانیم، اینها از نظر اخلاقی و اجتماعی جای تامل بسیاری دارد.