پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- چند سالی است منافقین در فضای منطقه و سیاست خارجی مرتبط با ایران فعال شدند. در گذشته نیز اخباری از ارتباط منافقین با سفارت عربستان در فرانسه منتشر شد. پیش از این نیز منافقین در فرانسه آزادنه بدون هیچ مشکلی همایش و اجلاسیه برگزار می کردند و با پول و رشوه به راحتی در پارلمان های اروپایی قدم می زنند. در چند سال اخیر پس از آنکه هیلاری کلینتون سازمان تروریستی منافقین را از لیست گروه های خشونت طلب و تروریستی آمریکا خارج کرد همکاری این سازمان با دولتمردان آمریکایی رنگ و بوی بیشتری گرفت. 

سازمان منافقین در حالی با آمریکایی ها بیشتر ارتباط می گیرند که هنوز پرونده بیش از 1200 ایرانی شهید در ترور و خیانت در جنگ و کشتار مردم در عملیات فروغ جاویدان ( پدافندی مرصاد) به عنوان مطالبه مردم ایران در سازمان های بین المللی مطرح است و سکوت آمریکایی ها و رفت و آمدشان میان منافقین رنگ و بوی دیگری گرفته است. سازمان به دلیل داشتن شبکه اطلاعاتی و امنیتی و تجربه جمع آوری اطلاعات از داخل ایران در سال های جنگ و در نهایت فعال سازی شاخه همجوار مرزی و نفوذ در کشور و حضور میدانی در فتنه 88 توانسته نظر آمریکایی ها را جلب کند.

 فروردین امسال هم گروه تروریستی مرتبط با سازمان منافقین در شرق کشور منهدم شد که نشان میدهد این سازمان دوباره عناصر خود را برای اقدامات تروریستی فعال نگه داشته و قرار است در این ایام اقدامات فراگیری انجام دهد.

انتخاب ترامپ و حضور دو شخصیت مهم همچون الین چائو و رودی جولیانی در کابینه دولت جدید نشان میدهد ترامپ و آمریکا تمایل دارد تا با استفاده از سر شبکه منافقین فعالیت جدیدی علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران در ماه های آتی داشته باشند. این را نباید فراموش کرد خروج منافقین از لیست تروریستی آمریکا در زمان دولت دمکرات بود و سیاست آمریکا نسبت به این سازمان تغییری نکرده است. آمریکا همیشه تمایل دارد از گروه های تروریستی علیه ایران استفاده کند.

در چنین شرایطی بسیاری از تحلیل گران معتقد هستند حضور این اشخاص در واقع سرپل ارتباطی میان سازمان منافقین و آمریکا است و ترامپ برای بهره برداری از این سازمان علیه ایران گام های مهمی بر میدارد. این را مجدد باید توجه داشت، دمکرات ها هم از منافقین برای فتنه 88 بهره گیری کردند و در این زمینه تیم های منافقین را در داخل کشور در طول فتنه 88 مورد حمایت قرار دادند. 

جمع بندی نشان دهنده حضور منافقین در رخدادهای آتی به ویژه انتخابات هستند. آمریکایی ها همیشه دنبال فتنه بودند و سازمان تروریستی منافقین هم این فرصت را داشته تا در فتنه های مختلف اقدامات تروریستی خود را سازماندهی کند. باید هوشیار بود و نگذاشت این نفوذ ادامه پیدا کند. البته آمریکا باید بداند نهادهای اطلاعاتی کشور به صورت شبکه ای و دقیق چتر خود را در منطقه گسترش داده و تهدید را از مبدا مهار میکند.

این نکته هم حائز اهمیت است، ورود منافقین به سیاست داخلی آمریکا و ارائه مشاوره به مسئولان آمریکایی می تواند فضای سیاسی این کشور را علیه ایران تند تر کند و این سازمان توانسته در فعالیت خود با مسئولان آمریکایی هماهنگ شود. جا دارد تا مقامات کشورمان جدی تر طرح دعاوی شکایت از این سازمان را در مجامع بین المللی دنبال کند و اسناد جنایت این گروه را در نهادهای بین المللی منتشر کند. هنوز بسیاری از شهدای ترور ما پرونده بین المللی شکایت ندارند و بایستی برای آنان پرونده قضایی تشکیل شود. جنایت منافقین غیر قابل فراموشی است و خیانتشان به ملت ایران و اسلام را نمی توان نادیده گرفت.