سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که ایران باید بخشی از استراتژی جنگ با داعش باشد.

لاوروف علاوه‌براین گفته است،‌ هیچ ارتباطی میان ایران و گروه‌های تروریستی وجود ندارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، وزیر امورخارجه روسیه امروز دوشبنه تأکید کرد که ایران سهم خود را در مبارزه علیه سازمان‌های تروریستی به ویژه داعش به جا آورده و باید بخشی از جبهه ضدتروریستی علیه داعش به حساب آید.

وی افزود:‌ «ایران هرگز هیچ ارتباطی با داعش یا جبهه النصره و هر گروه تروریستی مرتبط با سازمان‌های تروریستی عنوان شده توسط شورای امنیت سازمان ملل نداشته است. علاوه براین، ایران همواره با این گروه‌های تروریستی به مبارزه پرداخته است».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه گفت:‌ «ما مدت هاست که بر ایجاد یک جبهه جهانی منحصر به فرد برای مبارزه با تروریسم تأکید داریم. من اطمینان دارم که اگر رویکردی غیرمتعصبانه در قبال اعضای چنین ائتلافی اتخاذ کنیم، ایران باید بخشی از تلاش های مشترک ما باشد».

وی افزود: «ایران از طریق شبه‌نظامیان تحت حمایت خود در سوریه به درخواست دولت مشروع سوریه، در مبارزه علیه داعش نقش به سزایی ایفا می‌کند و این دقیقا همان چیزی است که ما مدتها به دنبال آن بوده‌ایم- تشکیل یک جبهه جهانی متحد علیه تروریسم.»

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، وزیر خارجه روسیه علاوه براین گفت، مسکو از تعامل نزدیک با اردن در موضوع آتش‌بس سوریه استقبال می‌کند.

وی افزود، نشست آستانه با هدف کمک به برگزاری گفت‌وگوهای صلح سوریه برگزار شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد، نشست امروز دوشنبه در استانه یک گام تدارکاتی است که در میان گام‌های دیگر به بحث درباره قانون اساسی سوریه پرداخته شود.

دیپلمات ارشد روسیه تصریح کرد،‌ پیش‌نویس قانون اساسی پیشنهاد داده شده توسط روسیه باعث افزایش مباحثات در خصوص اصلاحات قانون اساسی در این کشور خاورمیانه شده است.

وی در ادامه همچنین گفته است، «مسکو متوجه منظور واشنگتن از بیانیات اخیر شده است».

لاوروف در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد که مسکو و قفقاز موضع مشترکی درباره این موضوع دارند که کاهش تولید نفت می‌تواند به ثبات بازار نفت در درازمدت کمک کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت، وزیر خارجه ونزوئلا قرار است با وزیر انرژی روسیه امروز دوشنبه به منظور گفت‌وگو درباره اوضاع بازار نفت دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.