عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور عصر امروز در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر نخست‌وزیر انگلیس، گفت: این نشان‌دهنده این است که شکست‌هایی که در عراق و سوریه متوجه نیروهای تروریست و متجاوز شده، برای روحیه دادن و برای حمایت از کسانی است که فکر می‌کردند در مدت زمان کوتاهی می‌توانند در سرنوشت مردم منطقه موثر باشند.

وی افزود: برای اینکه بتوانند هم پیمانان خودشان را در منطقه تقویت کنند و به آنها روحیه دهند و مشارکت آنها را کماکان در موضوعات منطقه‌ای داشته باشند، این مسائل را مطرح می‌کنند. 37 سال از انقلاب اسلامی گذشته و در این سال‌ها از این دست سخنان، تهدیدها و اقداماتی که انجام داده‌اند، کم نداشته‌ایم. آنچه مهم است اراده مردم منطقه بر این است که استقلال خود را حفظ کنند و به نیروهای مداخله‌گر در منطقه جواب رد دهند و با اتحاد و وحدت و یگانگی بتوانند اهداف پیش روی مردم را که امنیت و صلح و پیشرفت در منطقه است را تأمین کنند.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه داعش چقدر موفق شده در مرزهای ایران اقداماتی انجام دهد؟ گفت: تاکنون هیچ عملیاتی از طرف نیروهای تروریستی و افراطی در داخل کشور نداشتیم و این نشان دهنده تسلط و کنترل و مدیریت قوی ایران در مناطق مرزی خودش و هم در جوار مرز است که به هر حال با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته کاملا آن مناطق را رصد مستمر داریم و نخواهیم گذاشت هیچ اقدامی صورت بگیرد.

وی در پایان پیرامون بحران‌های منطقه گفت: بحران‌هایی که در منطقه است بحث افراطی‌گری و تروریسم است. متأسفانه فقر، جهل و دخالت نیروهای بیگانه و حمایت دولت‌های مرتجع در منطقه موجب این وضعیت شده و یقینا تاریخ این وضعیت را هم پشت سر خواهد گذراند و مردم ما درس بزرگی به متجاوزین خواهند داد و اینکه در یاد و خاطرشان خواهد ماند که چه دولت‌ها و کشورهایی این مصیبت را برای مردم منطقه ایجاد کرده‌اند و نسبت به اعمال این‌ها هم قضاوت و داوری درست و هم اقدامات مناسبی انجام خواهند داد.