جبران باسیل وزیرخارجه لبنان در دیدار با امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل، از سفر میشل عون رئیس جمهور لبنان به تهران خبر داد و افزود: لبنان از توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در عرصه های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی استقبال می کند.

تاکید ایران و لبنان بر حل سیاسی بحران سوریه

امیرعبدالهیان در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از تکمیل روند سیاسی و انتخاب میشل عون به عنوان رییس جمهوری لبنان گفت: این انتخاب که در نتیجه بلوغ و درایت همه رهبران ، احزاب و گروههای سیاسی در لبنان بدست آمده، بیروت را به سوی ثبات و پیشرفت بیشتر سوق می دهد.

وی حرکت رهبران لبنان را در تکمیل روند سیاسی و مبارزه با تروریسم تکفیری به موازات توان بالای مقاومت و ارتش لبنان در مقابله با رژیم صهیونیستی ستود.

 امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات منطقه، اولویت اول جهان اسلام را مسئله فلسطین و قدس دانست و افزود: وحدت جهان اسلام حول محوریت دفاع از قدس می تواند مانع تفرقه و اختلاف مسلمین و سوء استفاده دشمنان گردد.

نشست صلح سوریه در آستانه

دستیار ویژه رئیس مجلس در ادامه با اشاره به نشست صلح سوریه در آستانه پایتخت قزاستان، آن را فرصتی برای گفتگو در جهت حل سیاسی بحران سوریه خواند و افزود: گفتگو و مذاکره سیاسی میان گروههای سوری تاثیر مثبتی بر حل بحران و حرکت به سوی صلح و ثبات در منطقه دارد.

نشست دو روزه صلح سوریه در آستانه پایتخت قزاستان که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد، روز سه شنبه، 5 بهمن ماه، با انتشار بیانیه ای با تاکید با اشاره به دستیابی به ساز و کار ادامه آتش بس پایدار و ادامه گفت وگوهای ژنو برای حل سیاسی این بحران پایان یافت.

امیرعبداللهیان در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده است تا در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و پارلمانی روابط دو کشور توسعه یابد.

جایگاه ایران در کمک به حل بحران های منطقه 

جبران باسیل وزیرخارجه لبنان نیز با تاکید بر نقش و جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل بحران ها و تحکیم و تقویت صلح و ثبات در منطقه گفت: از جمهوری اسلامی ایران بخاطر توجه و پیگیری مداوم حقوق از دست رفته ملت مظلوم فلسطین و تلاش برگزاری کنفرانس حمایت از مردم فلسطین قدردانی می نمایم.

وی افزود: بر خلاف فضا سازی و تبلیغات هدایت شده برخی رسانه ها لازم می دانم دوباره تاکید کنم انتخاب میشل عون یک انتخاب ملی و داخلی در لبنان بود و ایران نیز از ابتدای تشکیل دولت فعلی از آن حمایت کرد.

وزیر خارجه لبنان در ادامه گفت: حل سیاسی بحران سوریه به نفع منطقه و جهان است و لبنان از این روند حمایت می کند.