پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- در شرایطی هیئت عالی تجاری اسرائیل از بحرین دیدن کرد که این هیئت علاوه بر فعالیت تجاری و تقویت اقتصاد اشغالگران در بحرین با فعالان و سیاسیون بحرین رقصید! صرف حضور صهیونیست ها در بحرین نشان از قبح شکنی از روابط با اسرائیل  و پایان بخشی به مسئله اشغال فلسطین است. 

به گزارش رسانه های صهیونیستی به ویژه تایمز اسرائیل گروهی از تندرو ترین صهیونیست های مناطق اشغالی با عنوان جنبش خباد (Chabad) به دعوت پادشاه بحرین به این کشور سفر کردند تا در جنش یهودی هانوکا شرکت کنند. صهیونیست ها در شرایطی از مناطق اشغالی به بحرین رفتند که چند روز قبل رژیم آل خلیفه در حمله گسترده به منزل شیخ عیسی قاسم رهبر جنبش مردمی اصلاحات در بحرین سعی کردند او و اطرافیانش را بازداشت کرده و از این کشور اخراج کنند. چند روز قبل تر نیز نخست وزیر انگلیس با سفر به منطقه چراخ سبز خود را برای تشدید سرکوب ها علیه مردم مظلوم بحرین نشان داد. 

کانال دهم صهیونیستی می نویسد‌:‌ «نبش حباد که به بحرین سفر کرد، آهنگ "صهیونیسم" را خواند که از بارزترین جملات آن، این است که "هیکل (ادعایی) را بنا خواهیم کرد، هیکل (ادعایی) را بنا خواهیم کرد و شهر صهیون پر خواهد شد" که اشاره به شهر اشغالی قدس دارد.»

اسناد منتشر شده ویکی لیکس به تاریخ ۲۰۰۵ نشان میدهد دیداری فی مابین ویلیام مونرو سفیر سابق آمریکا در بحرین با پادشان این کشور انجام شد و در آن تاکید شد تا میان دولت بحرین و موساد همکاری بیشتری صورت گیرد. 

البته یکی از بخش های این دیدار و دستور حمد بن عیسی آل خلیفه عادی سازی روابط با اسرائیل و پایان مسئله ای به نام اشغالگری است. 

این دیدار و رقصیدن در شرایطی انجام شد که سازمان ملل به اشغالگری صهیونیست ها در موضوع شهرک نشینی اعتراض کردند. دولت رسمی بحرین نشان داد برای شکستن فضای سیاسی و جذب حمایت رسانه ای تمایل دارد تا با اسرائیلی ها روابط حسنه ای برقرار کند و بدین وسیله از فشارهای نهادهای مدنی بین المللی بکاهد.

بحرین ها در شرایطی به دولت رسمی خود معترض هستند که این دولت با سرکوب شدید مردم در مناطق مختلف، فضا را برای حضور نیروهای جایگزین آمریکا آماده کرده اند. 

نزدیکی بحرین به رژیم اشغالگر قدس فقط نزدیکی یک دولت منطقه ای به این رژیم نیست. بحرین معمولا در سیاست دنباله روی عربستان است و حاکمین این کشور بدون هماهنگی با ریاض فعالیتی نخواهند داشت. برجسته شدن روابط میان بحرین و اسرائیل گواه رفتار دومینوی حاکمین خلیج فارس برای ارتباط با اسرائیل است. العالم اخیرا نوشت :‌ «یک فروند هواپیمای بویینگ 747 نیروی هوایی رژیم صهیونیستی حامل اسلحه، موشک و سایر تجهیزات برای کمک به ائتلاف عربی به رهبری ریاض درجنگ علیه یمن در پایگاه خمیس مشیط در منطقه عسیر عربستان فرود آمد. این تجهیزات برای حمایت و پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف در حمله به مناطق مختلف یمن به کار گرفته خواهد شد» چند روز قبل هم خبری با عنوان سفر یکی از ژنرال های عربستانی به مناطق اشغالی منتشر که با موضع شدید مردم منطقه مواجه شد. 

دیدار مسئولان سیاسی بحرین با هیئت صهیونیستی آغاز قبح شکنی ارتباط با اسرائیل و نیز پایان بخشی به مسئله فلسطین است. حاکمان منطقه می دانند وجود مسئله فلسطین یعنی استمرار مقاومت و این بدان معناست که مقاومت در برابر اشغالگری و حامیان صهیونیست ها دست بردار نخواهند بود. در واقع مقاومت فلسطین محور اصلی کمربند مقاومت اسلامی و مبارزه با استکبار است و نتیجه آن چیزی جز رهایی بخشی مستضعفین مطنقه از حاکمان مفسد و ظالم نیست.

بر همین اساس پروژه عادی بخشی روابط با اسرائیل و پایان بخشی به فلسطین در ماه های آینده پس از شکست در سوریه جدی تر می شود تا هرچه بیشتر صهیونیست ها روابط خود برای مهار مقاومت را گسترده کنند. بحرین حالا بعد از خالی شدن پایگاه نظامی آمریکا میزبان پیر استعمار یعنی انگلیس است تا نقش قوای خارجی منطقه با خروج آمریکا متوازن شود. در سند امنیت ملی آمریکا چرخش امنیتی – نظامی این کشور به مناطق شرقی آسیا برای حاکمان منطقه دردسر ساز شده و انگلیس و فرانسه به عنوان جایگزین مطرح شدند. انگلیسی ها نیز تمایل دارند جایگزینی مناسب برای آمریکا در منطقه باشند و با بازگشتشان در منطقه فراید جدید تغییر خاورمیانه را سرعت ببخشند. البته بحرین با مشکلی به نام اعتراضات مردمی مواجه است که افزایش سرکوب ها می تواند موجب بهم ریختن داخلی بحرین و حتی انقلاب نظامی و مسلحانه را به دنبال داشته باشد.