حجت الاسلام سید محمود نبویان شامگاه پنج‌شنبه در تجمع بزرگ جوانان انقلابی همدان با اشاره به اینکه به موضوع عاشورا از دو زاویه می‌توان نگاه کرد اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) چشمه جاری هستند که باید برای امروزمان از آنها درس بگیریم.

وی با بیان اینکه باید به موضوع فتنه از زوایه دیگری نگاه کرد، افزود: مامعتقدیم باید حصر تمام شود، چه معنی دارد سران فتنه در آسایش و راحتی زندگی کنند در حالیکه باید از حصر خارج شده و در دادگاه محاکمه شوند.

مسئول سابق کمیسیون بررسی برجام در مجلس، ابراز کرد: ماباید جریان گفت‌وگو با آمریکا که فتنه جدید است را بشناسیم و بدانیم که فتنه به دنبال نابودی اسلام است.

ویژگی جریان فتنه، اسلام ستیزی است

وی با تشریح بخشی از متن قانون اساسی نوشته شده توسط حقوقدانان جریان فتنه بیان کرد: در این متن فتنه‌گران هرجا که اسمی از اسلام برده شده را حذف کرده‌اند بنابراین امروز هر کسی که با ارزش‌های اسلامی مبارزه می‌کند در زمره فتنه‌گران است.

نبویان با تاکید بر اینکه ویژگی گفتمان فتنه، اسلام ستیزی است، تصریح کرد: در هر وزارتخانه‌ای که عملی مخالف اسلام انجام می‌شود بدانید این اقدام درمسیر جریان فتنه قراردارد.

وی با بیان اینکه تدوین قانون اساسی جدید توسط فتنه‌گران، بیانگر برنامه آنها برای ساقط کردن نظام است، گفت: فتنه‌گران به دنبال براندازی نظام بودند، به نظر شما چرا باید سران فتنه در حصر در راحتی باشند و کباب بخورند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شوای اسلامی دومین ویژگی جریان فتنه را مبارزه با اصل ولایت مطلقه فقیه و اسلام ناب برشمرد و اظهار داشت: آنها با هر اسلامی مخالفت ندارند چراکه در عربستان هم اسلام وجود دراد که خروجی آن داعش است.

وی افزود: آمریکا و فتنه‌گران با اسلام انقلابی و ناب محمدی  که در مقابل اسلام امریکایی ایستاده و ولایت را قبول کرده است، مشکل دارند.

نبویان با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی امام (ره) و رهبری، انقلاب اسلامی را از گردنه‌های بسیار سختی مانند فتنه 88 عبور دادند، گفت: هرکسی که در برابر رهبری می‌ایستدو وقتی رهبری حرفی می‌زنند و مخالف ایشان صحبت می‌کنند این افراد درزمره فتنه‌گران قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب آمده است تا با امریکا که شیطان بزرگ است مقابله کند، عنوان کرد: متاسفانه در چند سال اخیر عده‌ای با دست دادن به شیطان بزرگ عملا با رفتارشان می‌گویند، امام اشتباه کرده است.

مسئول سابق کمیسیون بررسی برجام در مجلس تصریح کرد: مبارزه با اساس انقلاب که مبارزه با استکبار است، از دیگر اهداف فتنه‌گران بود در حالیکه با تفسیر آیات قرآن و تبیین آنها خداوند صراحتا مسلمانان را از داشتن محبت به سران کفر نهی کرده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر سران کفر، امریکا است و مطابق آیات قرآن همکاری، پذیرش رهبری دشمنان و لبخند زدن، دست دادن و نشست و برخواست با کدخداها ممنوع است.  

نبویان با بیان اینکه همه پیامبران الهی آمده‌اند تا با کدخداهای ظالم عالم مبارزه کنند، ابراز کرد: بعد از برجام گفتند ما عزت پیدا کردیم چرا که با جان کری قدم زده و دست داده‌ایم.

وی با اظهار گلایه‌مندی از رفتار وزارت امورخارجه در مقابل عربستان سعودی و دیگر کشورهای منطقه افزود: رفتار آنها سبب شد جیبوتی، قطر، مالدیو و برخی کشورهای دیگر که آدم نمی‌داند مربوط به کجا هستند، رابطه خود را با ما قطع کنند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاسف از اینکه عده‌ای عزت خود را در رابطه با سران کفر و دشمنان خدا می‌دانند، اظهار داشت: ما دو نوع دیپلماسی قرآنی و خنده داریم که متاسفانه در کشور ما نوع دوم حاکم شده است.

وی افزود: امروز هر کسی که به دنبال دوستی با آمریکا و همکاری با آنها باشد امریکایی است، به  دلیل بیان موضوع نیز به ما افراطی می‌گویند در حالیکه بیان ما برگرفته از آیات قرآن است.

نبویان با اشاره به اینکه وقتی افراد به سران کفر دل می‌بندند خانه‌ای شبیه خانه عنکبوت برای خود می‌سازند، گفت: وقتی ترامپ رای آورد روزنامه‌های اصلاح طلب ،طرفداران فتنه و برخی مسئولان ناراحت شدند به چه دلیل مگر ترامپ و کلینتون با هم تفاوتی دارند.

وی دلیل نهی قرآن از عدم ارتباط با مستکبران، هدف قرار دادن ریشه اسلام توسط آنها برشمرد و تصریح کرد: مشکل امریکا با ما اصل اسلام انقلابی است اسلامی که سید حسن نصرالله تربیت می‌کند نه عربستان را به همین دلیل هیچگاه این دشمن از ما راضی نمی‌شود.

مسئول سابق کمیسیون بررسی برجام در مجلس با تاکید بر اینکه به فرموده قرآن وقتی دشمنان قدرت یابند مراعات لبخند و تعهدشان را نمی‌کنند، ابراز کرد: درحال حاضر نیز اقدامات دولت سبب قدرت یافتن آمریکا شده است به همین دلیل دیگر به برجام عمل نمی‌کنند.

وی دلیل بدبینی رهبری به مذاکرات را ریشه در آیات قرآن دانست و تصریح کرد:  آقای روحانی می‌گوید از جمله مشکلات کشور نگاه بدبیانه به غرب است در حالیکه قرآن می‌گوید به دشمنان بدبین باشید.

نبویان با تاکید بر اینکه ما دعوای هیکلی با کسی نداریم دعوای ما مبنایی است اظهار داشت: با بررسی اینکه در برجام چه اتفاقی افتاده است باید دید حرف قرآن درست است یا اهالی دیپلماسی خنده .

وی با تاکید بر اینکه جریان فتنه برای این است که به دشمن اصلی انقلاب اعتماد کنیم  به تشریح سند برجام پرداخت و بیان کرد: متاسفانه در این سند موارد تاسف‌بار بسیاری وجود دارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: درحالیکه رهبر معظم انقلاب در موارد ی مذاکره کنندگان را از انجام برخی موارد نهی کرده بودند اما سند برجام به گونه‌ای تنظیم شده است که اگر ما به تمامی تعهدات خود عمل کنیم نیز، بازهم الزامی برای انجام تعهدات طرف مقابل وجود ندارد.

وی عنوان کرد: رهبرمعظم انقلاب در جریان مذاکرات، 20 بار فریاد زدند و گفتند که این گونه مذاکره نکنید و تاکید داشتند که برای انجام برجام باید اقدامات گام به گام انجام شود.

نبویان گفت: متاسفانه آقایان به تمام تعهدات خود در برجام و متوقف کردن برنامه هسته‌ای کشور عمل کردند و با عمل نکردن طرف مقابل به تعهداتش الان دستان ما روی هوا مانده است. 

وی  با اشاره به تعطیلی سایت فوردو ، نطنز و جمع‌آوری سانتریفیوژها تصریح کرد: دلیل عدم حمله اسرائیل به ایران تولید پولوتونیوم در راکتور اراک و پسماند راکتور بوشهر بود که امریکا برای تامین امنیت اسرائیل در برجام این دو را از ما گرفت.

مسئول سابق کمیسیون بررسی برجام در مجلس با تشریح ابعاد سنگین تعهدات دولت در برجام برای آینده کشور، عنوان کرد : تعهدات دولت برای زمان فعلی در برجام شاید قابل قبول باشد اماچه کسی به آنها اجازه داده بود برای نسل  آینده این مملکت تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه دولت در اجرای تعهدات برجام شتابزده عمل کرد اظهار داشت: کشورهای 1+5 حتی به تعهدات خود در برداشتن تحریم‌های بانکی نیز عمل نکرده‌اند.

نبویان با تاکید بر اینکه در برجام سه چهارم تحریم باقی خواهد ماند، ابراز کرد: در حال حاضر به دلیل برداشته نشدن تحریم‌های بانکی عملا ما نفت خود را رایگان می‌فروشیم چون هیچ پولی را دریافت نمی‌کنیم.

وی گفت: مطابق تعهدات آمریکا در برجام، یک سال است که این تعهد از سوی دولت آمریکا نقض شده است و تمدید قانون ایسا در آمریکا موید این موضوع است.

نبویان با اشاره به اینکه ما سه ماه بعد از امضا کردن A.F.T.F و انتشار این سند توسط غرب متوجه موضوع شدیم، گفت: دولت، مجلس و شورای نگهبان  را به رسمیت نشناخت در حالی‌ که مطابق قانون معاهدات بین المللی باید به تصویب مجلس برسند.

وی با بیان اینکه با پذیرفتن این تعهد منابع مالی سپاه در بانک‌های سپه و ملت بلوکه شد، ابراز کرد: علاوه بر تحریم شدن شرکت‎های وابسته به سپاه و برخی افراد در این لیست ،عملا ما پذیرفته‌ایم که حامی تروریست هستیم.

مسئول سابق کمیسیون بررسی برجام در مجلس اظهار داشت: ما سال گذشته قانون مبارزه با پول شویی را مصوب کرده‌ایم و در تبصره آن آورده‌ایم اعمالی که افراد یا ملت‌ها و یا نهضت‌های آزادی بخش انجام می‌دهند از مصادیق تروریست نمی‌باشد و این قانونی است که غرب به دنبال تغییر آن بود.

وی با تشریح ابعاد تاسف بار برجام و A.F.T.F گفت: من بارها به آقای ظریف گفته‌ام شما دیگر برای مذاکره نروید و بگذارید کسان دیگری در روابط بین الملل  ازحق مردم دفاع کنند.

نبویان افزود: وقتی آقای ظریف در مجلس گفتند همه تحریم‌ها لغو شده است نه تعلیق، بعد از سخنرانی وقتی نمایندگان کلمات تعلیق را در سند برجام  به وی نشان دادند گفت من این کلمات راندیده‌ام.

وی تصریح کرد: صحبت آقای ظریف دومعنا دارد اول اینکه این افراد راست می‌گویند و ضعیف هستند و یا اینکه اصلا متن برجام را نخوانده‌اند و اگر این گونه است پس چه کسی متن برجام را نوشته است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  بیان کرد : فتنه کنونی، موضوع رابطه امریکا است وگرنه فتنه و سران آن نجس‌تر از این هستند که آدم بخواهد اسمشان رابیاورد، پس لازم است همگی فتنه کنونی را بشناسیم.