سید علی طاهری پنج‌شنبه شب در نشست بصیرت‌افزایی 9 دی در جمع مردم ولایتمدار شهرستان گرگان ضمن گرامیداشت سالروز حماسه بزرگ 99 دی، روز ملی بصیرت و تجدید میثاق با ولایت اظهار کرد: دشمن اسلام از نمازی که بخواهد جلوی آنان را بگیرد بدش می‎آید و لذا می‎بینیم که استکبار در برابر نماز و قرآن ما ایست می‎کند ولی قرآن و اسلام عربستان را قبول دارد.

وی تصریح کرد: اسلامی که جلوی ظلم و سلطه‎گری را نگیرد دشمنان با آن کاری ندارند و اگر استکبار بتواند روزی ریشه اسلام را بزنند خواهند زد.

نماینده سابق مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه وهابیت این بود که اسلام را از بین ببرند، ادامه داد: وقتی استکبار دید توان این امر نیست تلاش کرد در راس کشورهای مسلمان کسانی قرار بگیرند که خواسته‎های آنان را دنبال کنند.

طاهری بیان داشت: عمده دلیل ضعف جریان اسلام به واسطه انسان‎های ساکت در برابر حق است که تعداشان هم کم نیست و در جریان فتنه سال 1388 نیز شاهد این مهم بودیم.

 

*در سال 1388 مسیر جریان حق مشخص بود

وی با بیان اینکه در سال 1388 جریان حق مشخص بود، خاطرنشان کرد: قانون اساسی حق بود چرا که به خاطر آن شهدای زیادی را تقدیم کردیم ولی فتنه‎گران آمدند قانون اساسی را زیر پا گذاشتند.

نماینده سابق مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقام معظم رهبری یک هفته بعد از انتخابات حرف آخر را زدند و گفتند در این هفته آشوب بوده و از فتنه‎گران و آشوب‎گران درخواست کرد که مسائل را از قانون اساسی دنبال کنید و بر این اساس جلسه‎ای با معترضان داشتند و در یک جلسه سه ساعت با خودشان حرف‎های آنان را گوش کردند.

طاهری با بیان اینکه برخی از فتنه‎گران حتی یک صندوق هم به عنوان اعتراض معرفی نکردند، گفت: ولی یک نامزد اعتراض کرد و بازشماری کردند و مقداری رای که در آن صندوق شمارش شده بود حتی کمتر شده بود.

وی با بیان اینکه میرحسین موسوی در اعتراض‎های خود یک صندوق را معرفی نکرد و گفت من اصل انتخابات را قبول ندارم، ابراز داشت: در سال 1388 مردم تهران در خیابان‌های اصلی که این آشوب اتفاق افتاده بود آسایش نداشتند.

 

*فتنه 88 سخت‎تر از هشت سال دفاع مقدس بود

طاهری یادآور شد: هشت ماه  فتنه سال 1388  سخت‎تر از هشت سال دفاع مقدس بود چرا که در هشت سال طرف مقابل ما صدام بود و دشمن آشکار بود  ولی در این هشت ماه ما با کسی رو به رو بودیم که سابقه نخست وزیر امام(ره)، رئیس مجلس و ریاست جمهوری را داشتند و این مهم باعث شده بود که تشخیص حق از باطل برای مردم سخت شود.

نماینده سابق مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فتنه‎گران در هشت ماه سال 1388 شعار می‎دادند« استقلال آزادی جمهوری ایرانی» و اسلام را حذف کرده بودند.

طاهری با بیان اینکه سکوت برخی از بزرگان کشور باعث شده بودند که هشت ماه فتنه ادامه پیدا کند، متذکر شد: تا روز عاشورا که فتنه‎گران سوت و کف زدند و حرمت امام حسین(ع) را شکستند فتنه ادامه داشت و پس از آن مردم دیگر به سکوت خواص بی‎اعتنایی کردند و نسبت به این اقدام فتنه‎گران معترض شدند و در 9 دی به خیابان آمدند و بساط فتنه را برچیدند.

وی گفت: بعد از 9 دی برخی تا به امروز فتنه را محکوم نمی‎کنند و این بسیار جای تعجب دارد که چگونه می‎شود که کسی که بر سر سفره انقلاب است و انقلاب را قبول دارد هنوز فتنه که توسط آمریکا و انگلیس و تحت حمایت رژیم صهیونیستی است را قبول ندارند.

نماینده سابق مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از این افراد در دولت مسوؤلیت دارند، ابراز داشت: سه نفری که توسط مجلس جدیدا وزیر دولت شدند سندهایی از آنها رو شد که در فتنه حضور داشتند.

طاهری با بیان اینکه یکی از این افراد وزیر آموزش و پرورش است که در چند روز قبل از ایشان پرسیدند نظر شما در مورد 9 دی چیست؟ و گفته از این حرف‎های اختلاف بر انگیز نزنید، ابراز داشت: 9 دی با رژیم صهیونیستی و آمریکا اختلاف ایجاد می‎کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر دلیل اینکه فتنه مجدد فعال شده سکوت ساکتان است که اینها جرات می‎کند تا این مقام و مسئولیت بالا بیایند.

 

*برخی حرف مقام معظم رهبری و امام (ره) اعتماد نمی‎کنند ولی به حرف آمریکا اعتماد می‎کنند

نماینده سابق مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی حرف مقام معظم رهبری و امام (ره) اعتماد نمی‎کنند ولی به حرف آمریکا اعتماد می‎کنند، افزود: مقام معظم رهبری در قضیه برجام فرمودند که به آمریکا اعتماد نکنید ولی برخی به آمریکا اعتماد کردند.

طاهری افزود: اخیرا آقای ظریف در جلسه کمیسیون امنیت گفته که « من اشتباه کردم به جان‎کری اعتماد کردم» ولی سخنگوی وزارت خارجه این موضوع را تکذیب می‎کند و اگر این حرف را نزده با توجه به ضبط شدن سخنان آقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی فیلم آن را پخش کنید.

وی با بیان اینکه اینها بنا داشتند در قضیه برجام، بیشتر از این عقب‌نشینی ‎کنند، افزود: ما غنی‌سازی 20 درصد داشتیم و اینها غنی‎سازی زیر 3.5 درصد را قبول کردند و قلب راکتور هسته‎ای را بتن ریختند و وقتی از مذاکره لوزان به دیدار مقام معظم رهبری رفتند، آقای ظریف گفتند که من در لوزان قول دادم که یک مقدار بیشتر عقب‌نشینی کنیم.

نماینده سابق مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برجام برخی‎ها به دنبال این بودند که وضعیت هسته‎ای به آن سه سال دوره اصلاحات برگردد و غنی‎سازی به صفر برسد، ادامه داد: به قانون داماتو در برجام بی‎توجهی شده  و این به دلیل غفلت بوده چرا برخی هول بودند که بگویند یک کار بزرگ انجام دادیم.

طاهری به تصویب 20 دقیقه‎ای برجام در مجلس اشاره کرد و گفت: رئیس مجلس هم عجله کرد و ای کاش مذاکرات دوم که 20 دقیقه‎ای آقای لاریجانی برجام را به تصویب رساند را پخش کنند تا ببینید برخی نمایندگانی چه خون دل خوردند و می‎گفتند ما حرف داریم.

 

*می‎توانستیم چفت و بست برجام را در مجلس قوی‎تر کنیم

وی با بیان اینکه ما می‎توانستیم چفت و بست برجام را در مجلس قوی‎تر کنیم، متذکر شد: ولی آقای لاریجانی اجازه طرح پیشنهادات را نداد و در 20 دقیقه برجام را به تصویب رساند و بعد از آن حضرت آقا 9 بند به برجام اضافه کرد ولی مواردی است که از این 9 بند رد شده است.

نماینده سابق مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی  افزود: تحریم‎های مجدد با مصوبه کنگره آمریکا 10 سال دیگر ادامه پیدا می‎کند و وقتی کنگره این طرح را تصویب کرد برخی‎ها امید داشتند که رئیس جمهور آمریکا آن را وتو کند.

طاهری یادآور شد: فتنه 88 وقتی به 9 دی رسید برای دشمن یک موضوع آشکار شد و آن این بود که تا مادامی که مردم پای آرمان‎های انقلاب ایستادن استکبار حریف این ملت نمی‎شود.

نماینده سابق مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعنامه 1922 در شورای امنیت در فروردین ماه سال 1389 تصویب شده، افزود: در حقیقت این قطعنامه جریمه‎ای برای مردم ما بود.