به گزارش پارس ، فارس به نقل از شبکه خبری « سی بی سی» ، هزاران نفر از معترضان کانادایی در مونترال بعد از ظهر روز گذشته (شنبه) اعتراض خود را به تغییرات ارائه شده از سوی دولت محافظه کار این کشور در بیمه اشتغال به تصویر کشیدند.

تغییرات ارائه شده از سوی دولت کانادا در بیمه اشتغال که در ماه ژانویه سال جاری میلادی به اجرا در آمده، تظاهراتی را در سراسر شرق کانادا که محل سکونت بسیاری از کارگران فصلی است که تحت تاثیر این قوانین جدید بیمه اشتغال قرار گرفته اند، به دنبال داشته است.

بر اساس اصلاحات جدید صورت گرفته در بیمه اشتغال، کارگران باید مسافتی ۱۰۰ کیلومتری را طی کنند و آن دسته از فرصت های شغلی را بپذیرند که در قبال انجام آنها تنها ۷۰ درصد از حقوق ساعتی قبلی خود را دریافت می کنند.

تظاهرات روز گذشته کانادایی های معترض با برگزاری چندین سخنرانی به پایان رسید.

شرکت کنندگان در این تظاهرات شامل کشاورزان، کارگران فصلی، فعالان مدافع حقوق بشر، اتحادیه های کارگری و اعضای سازمان های حامی افراد بیکار بودند.

بسیاری از معترضان بر این باورند که اصلاحات صورت گرفته در بیمه اشتغال، امکان جمع آوری مزایای اضافه بر مزد را برای آنها دشوار می سازد.

برخی دیگر از تظاهرات کنندگان نیز نگران تاثیرات ناشی از این اصلاحات روی روستاهای کوچک ماهیگیری در شرق کانادا هستند و می گویند که تغییرات بیمه اشتغال منجر به نابودی این قشر خواهد شد زیرا ساکنان این مناطق مجبور می شوند برای پیدا کردن شغل، روستاها را ترک کنند.

معترضان می گویند که اعمال چنین تغییراتی به صورت ناعادلانه ای برای کارگران فصلی و خانواده های آنها که برای تامین نیازهای خود در طول فصل بیکاری به دریافت بیمه اشتغال متکی هستند، مشکل ساز است.

تظاهرات روز گذشته در مونترال در حالی برگزار شد که پلیس ضد شورش نیز پشت معترضان در حرکت بود اما گزارشی مبنی بر دستگیری در این راهپیمایی منتشر نشده است.

این تظاهرات توسط ائتلاف کبک علیه اصلاحات بیمه اشتغال سازمان دهی شده بود.

دولت کبک در ماه آوریل سال جاری شورای ۱.۵ میلیون دلاری اصلاحات بیمه اشتغال را تشکیل داد که ماموریت این شورا سفر در استان کبک و بررسی تاثیرات ناشی از اصلاحات بیمه اشتغال فدرال روی کارمندان و کارفرمایان کبک است.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته، اصلاحات صورت گرفته در بیمه اشتغال به صرفه جویی ۱۲.۵ میلیون دلاری در سال و ذخیره بودجه ای معادل ۳۳ میلیون دلار در سال آتی میلادی منجر خواهد شد.