در این لایجه تأکید شده است «تا زمانی که روسیه به اقدامات خصمانۀ خود ادامه بدهد و همچنان به ارعاب شرکای آمریکا و متحدانش در اروپا بپردازد، هر گونه همکاری نظامی دوجانبه با مسکو غیرموجه به نظر می رسد».

این لایحه می افزاید: «همکاری نظامی بین واشنگتن و مسکو جزئی و اندک باقی خواهد ماند، مگر اینکه وزرای دفاع و امور خارجه آمریکا به کنگره ابلاغ کنند که روسیه به اشغال بخشی از خاک اوکراین پایان داده و از اقدامات خود ضد حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و کشورهای عضو ناتو دست کشیده است».

این لایحه پنتاگون را از هزینه کردن هرگونه مبلغی در اموری که به معنای به رسمیت شناختن حاکمیت روسیه بر شبه جزیره کریمه باشد، منع کرده است . 

کمک های نظامی آمریکا به اکراین

لایحۀ بودجۀ جدید پنتاگون کمک هائی نظامی به ارزش 350 میلیون دلار به اکراین اختصاص داده است. یکی از اعضای کمیسیون امور نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری روسی تاس گفت: «تصمیم گیری درباره اعطای 350 میلیون دلار کمک نظامی به اکراین جزء اختیارات رئیس جمهوری آمریکا است».  

براساس این لایحه، پنتاگون می تواند ابتدا 175 میلیون دلار از مبلغ 350 میلیون دلار را برای حمایت از نظام کییف هزینه کند و بقیه مبلغ را درپی اطمینان از بهسازی و بازسازی بخش دفاعی اکراین (نظارت بیشتر بر وزارت دفاع، افزایش شفافیت فعالیت های این وزارتخانه، فراهم کردن زمینۀ خصوصی سازی بخش صنایع دفاعی و مبارزه با فساد) هزینه کند.