به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ یک عضو پارلمان اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد قصد دارد سفر گروهی از نمایندگان اروپایی را به شبه جزیره کریمه برنامه ریزی کند.

سفر نمایندگان فرانسوی، دیگر اروپایی ها را به سفر به این شبه جزیره اوکراین که به خاک روسیه ضمیمه شده ترغیب کرده است.

آندرئاس گراس Andreas Gross سوییسی رئیس گروه نمایندگان سوسیالیست و گزارشگر پارلمان اروپا برای روسیه اعلام کرد نمایندگان چند کشور اروپایی قرار است در سفر به این شبه جزیره حضور داشته باشند.

وی مجازات شدن مردم کریمه را به علت انتخاب ژئوپولیتیک خود نا عادلانه خواند و از تحریم های غربی که آنها را در عمل منزوی کرده است انتقاد کرد.

این نماینده سوییسی از احتمال برگزاری این سفر در ماه اکتبر یا نوامبر خبر داد و در همین حال اعلام کرد ضروری است این سفر با موافقت مسکو و کیف مشروعیت پیدا کند.

آندرئاس گراش ابراز امیدواری کرد که این سفر را در چارچوب پارلمان اروپا برنامه ریزی کند و در همین حال این احتمال را رد نکرد که موضع مخالف پارلمان اروپا با الحاق کریمه به روسیه به مانعی بر سر راه این سفر تبدیل شود. 

، نمایندگان ایتالیایی، مجارستانی و فرانسوی روز سه شنبه برای سفر به کریمه اعلام آمادگی کردند. هئیتی از نمایندگان ایتالیایی نیز قصد دارند ماه اکتبر به این منطقه سفر کنند.

دادستانی کل اوکراین روز پنجشنبه از آغاز روند کیفری علیه 10 نمایندگان فرانسوی خبر داد که هفته گذشته به کریمه سفر کردند. یکی از نمایندگان اوکراین پیش بینی کرد نمایندگان فرانسوی به اتهام « نقض مقرار ورود به این منطقه متعلق به اوکراین که تحت اشغال موقت است » به پنج تا هشت سال حبس محکوم شوند.