علی نجفی خوشرودی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرامون انتشار مطلبی در نشریه گاردین مبنی بر اینکه کامپیوترهای هتل میزبان مذاکرات هسته‌ای در ژنو به بدافزارهای جاسوسی آلوده بودند، اظهار کرد: در مقطع مذاکرات هسته‌ای موارد متعددی پیرامون جاسوسی در جریان این مذاکرات مطرح بود و اخباری همچون وجود میکروفن مخفی در هتل کوبورگ وین در اخبار و رسانه‌ها منتشر شد.

وی افزود: موضوع جاسوسی در جریان مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای عضو 1+5 سر و صداهای بسیاری را در آن مقطع ایجاد کرد اما هیچ‌گاه مقامات دو طرف به صورت صریح و شفاف در این‌باره صحبت نکردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه موضوع جاسوسی در جریان مذاکرات هسته‌ای به صورت موردی و مشخص تا به امروز در کمیسیون مطرح نشده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه روشهای نادرست و نامناسبی از سوی کشورهای معاند با جمهوری اسلامی ایران در طی سالهای مختلف و به خصوص درجریان مذاکرات صورت گرفته است که امر جاسوسی یکی از آنها محسوب می‌شود. 

نجفی تاکیدکرد: بدون شک کسانی که موافق امنیت ملی و منافع ایران و یا کشورهای عضو 1+5 نبودند در جریان مذاکرات اقدامات جاسوسی را انجام دادند که باید با آنها قاطعانه برخورد شود.

وی درباره اینکه ایران چگونه باید با این قبیل ازاقدامات جاسوسی که در جریان مذاکرات رخ داد برخورد کند، گفت: طبیعتا این مسئله مورد توجه مسئولین مربوطه از جمله دستگاه دیپلماسی کشورمان بوده و خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهارکرد: به طور طبیعی اگر که مستندات مشخص و قابل ارائه در این باره وجود داشته باشد و عوامل اینگونه اقدامات شناسایی و شناخته شوند این حق برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است که در واقع اعتراض خود را از طرق سیاسی و حقوقی نسبت به اقدامات جاسوسی در جریان مذاکرات هسته‌ای اعلام دارد.