مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به برخورد دوگانه دولت با مطبوعات و آزادی بیان اظهار داشت: نیازی نیست دولت سناریوی پلیس خوب و بد را بازی کند. چرا که اگر دفاع از آزادی قلم و بیان چیز خوبی است پس چرا معاون حقوقی دولت از شکایت دولت نسبت به برخی رسانه‌ها خبر داده است؟

وی افزود: اگر دولت به دفاع از آزادی بیان و قلم معتقد است، بنابراین باید به حامیان و منتقدان خود احترام بگذارد و برای آنان حق آزادی قلم و بیان قائل شود. 

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد:‌ اینکه دولت بخواهد برای گروهی خاص آزادی قلم و بیان قائل شود و منتقدان خود را تعطیل و یا خواهان تعطیل رسانه‌های آنها باشد و سپس از آزادی قلم و بیان دم بزند، نوعی سیاسی کاری محسوب می‌شود.

شاکری تاکید کرد: کسانی که به رئیس‌جمهور مشاوره می‌دهند بدانند که اطلاعات آنان صحیح نیست چرا که منتقدان همواره افرادی هستند که می‌توانند کاستی‌ها را ببینند و با ایده‌پردازی راه‌های برون رفت را نشان دهند.

وی تاکید کرد: منتقدان در مورد برجام و بی‌اعتمادی به طرف مقابل نیز به رئیس‌ دولت هشدارهایی دادند و از برخی روندها انتقاد کردند اما مورد آماج حملات قرار گرفت در حالی که ما دیدیم طرف مقابل همچنان فریب‌کار و غیرقابل اعتماد بود.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز برجام به جایی رسیده است که آمریکایی‌ها امکانات و اموال ما را مصادره می‌کنند. دولت اگر نفت نیز می‌فروشد باید پولش را نقدا دریافت کند نه اینکه به آنها نسیه فروشی کند.