جلیل مختار با بیان اینکه شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم گفت: باید با یک تفکر جهادی و هدفمند به موضوع آسیب های اجتماعی نگاه کرد و همانطور که مواردی همچون پیشرفت و ترقی علوم مختلف و تکنولوژی مهم است باید فکری اساسی برای مقابله با آُسیب‌های اجتماعی و مبارزه با آن وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه با علمی کردن موضوعات می‌توان نسبت به درمان معضلات اجتماعی اقدام کرد گفت:‌ سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی امر باید با هدف گذاری درست، برنامه مدون و منظمی برای مقابله و پیشگیری با آسیب‌های اجتماعی داشته باشد که در همین راستا کمیسیون اجتماعی پیگیر تشکیل فراکسیون مبارزه با آسیب های اجتماعی است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید در بحث‌های مختلف اجتماعی گفتمان سازی شود، گفت:‌ در همین راستا باید واقعیات آسیب‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار داد و طبق بیانات رهبری نسبت به گفتمان سازی و بومی‌گرایی معضلات اجتماعی اقدام کرد.

مختار توضیح داد:‌ آمارهای مربوط به آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق در استان‌های مختلف متفاوت است و باید عوامل رخ دادن این پدیده در استان‌ها مشخص شود و سپس به صورت عملی راهکاری برای مقابله با آن ارائه کرد. در همین راستا کمیسیون اجتماعی به دنبال برگزاری جلسات با نمایندگان استان‌های مختلف و دستگاه‌های متولی است تا آسیب‌های اجتماعی موجود در آن استان به صورت بومی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان گفت: طبیعتا با بومی گرایی آسیب‌های اجتماعی و پیاده کردن راه‌های مقابله با این آسیب‌ها مختص به همان استان می‌توان با همکاری نمایندگان حرکات درمان گرایانه ای را انجام داد تا در نهایت شاهد بهبود شرایط بود.