"اگر مدافعان حرم مبارزه نمی‌کردند باید در کرمانشاه و همدان می‌جنگیدیم"؛ این بخشی از کلام نورانی مقام معظم رهبری پیرامون جایگاه و ارزش والای مدافعان حرم است.

از همان زمانی که فضای ایران اسلامی به عطر شهدای مدافع حرم معطر گشت و آسمان ایران اسلامی لبریز از شمیم شهادت مدافعان حریم آل‌الله شد، معاندان و خبیثان و وطن فروشان که چشم دیدن سلحشوری جوانان نسل سومی و دفاع و حراست آن‌ها از کیان انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای منبعث از آن را نداشتند، شروع به فضاسازی و لجن‌پراکنی کردند و برآن شدند تا ارزش مدافعان حرم را تخطئه کنند تا بلکه شور و شعور حماسی و جهادی را از این کشور و جوانان انقلابی و سلحشور آن دور کنند. 

ارزش شهدای مدافع حرم در کلام رهبری

مقام معظم رهبری در دیداری که با خانواده شهدای مدافع حرم داشتند، خطاب به آن ها فرمودند:«حقیقتاً هـم شـهدای شـما، هـم خانواده‌هـا، پـدران، مـادران و فرزنـدان آنـان، حـق بزرگی بر گـردن همـه ملت ایـران دارند. ایـن شـهدا امتیازاتـی دارند:

یکـی ایـن اسـت کـه اینهـا از حریـم اهل بیـت در عـراق و سـوریه دفـاع کردنـد و در ایـن راه بـه شـهادت رسـیدند...

امتیـاز دوم ایـن شـهدای شـما ایـن اسـت کـه اینهـا رفتنـد بـا دشـمنی مبـارزه کردنـد کـه اگـر اینهـا مبـارزه نمی‌کردنـد ایـن دشـمن می‌آمـد داخـل کشـور... اگـر جلویش گرفتـه نمی‌شـد مـا باید اینجـا در کرمانشاه و همـدان و بقیه اسـتانها بـا اینهـا می‌جنگیدیم و جلـوی اینهـا را می‌گرفتیم. در واقع ایـن شهدای عزیـز ما جـان خودشان را در راه دفاع از کشـور، ملت، دیـن، انقلاب اسلامی فـدا کردند.

امتیـاز سـوم هـم این اسـت کـه اینهـا در غربـت بـه شهادت رسیدند، ایـن هـم یـک امتیـاز بزرگـی اسـت، این هـم پیش خـدای متعـال فرامـوش نمی‌شـود». 

عشق و ارادت شهدای مدافع حرم به ائمه اطهار و اصل ولایت فقیه

بی تردید عشق به ائمه اطهار و ایمان به  ولایت مطلقه ‌فقیه مدافعان حرم را به رفیع‌ترین مدارج کمال انسانی رسانده و موجب شده است آن ها، ایثار را به معنای اعم کلمه معنا کنند. 

اگر چه عده‌ای معاند برآنند تا از ارزش ایثار و مجاهدت مدافعان حرم بکاهند، اما مردم ایران اسلامی از هر طیف و طبقه و سلیقه‌ای به این باور رسیده اند که شهدای مدافع حرم با اهدای جان خود حریم امنیتی کشور را حفظ کرده و مانع تعرض دشمنان به خاک کشور می‌شوند؛ امروز مردم بویژه نسل جوان اذعان دارند که مدافعان حرم با شهادت خود از اعتبار و عزت اسلام و ایران پاسداری و صیانت می‌کنند.

45 شهید مدافع حرمی که خادم زوار راهیان نور بودند

در همین زمینه سردار یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، اظهار کرد: به جهت مسئولیتی که در سال های اخیر بر عهده من گذاشته شده، اطلاع دارم که قریب به 45 نفر از شهدای مدافع حرم، شهدایی بودند که در راهیان نور حضور داشتند و تا همین سال پیش و سال های گذشته، به عنوان خادم به زوار مناطق عملیاتی راهیان نور، خدمات ارائه می دادند.

وی با بیان اینکه قاطبه مدافعان حرم، با عشق، علاقه، انگیزه، بدون نیاز مالی و صرفا برای دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت عازم سوریه می شوند عنوان کرد: امروز می توانیم به جرات بر این نکته تاکید کنیم که انگیزه مدافعان حرم برای جنگ با تکفیری ها و دفاع از حرم اهل بیت، نسبت به انگیزه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بسیار بیشتر است.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج ادامه داد: با وجود آنکه در زمینه اعزام مدافعان حرم، مسئولیتی ندارم اما با این وجود مرتبا مراجعه کنندگانی به نزد من می آیند و سفارش دارند که از طریق ما بستری فراهم شود تا آنها به صورت داوطلبانانه عازم سوریه شوند.

دروغ پردازی ناجوانمردانه معاندان پیرامون دریافتی مدافعان حرم

سردار سلیمانی با بیان اینکه قریب به اتفاق مدافعان حرمی که در قالب محور مقاومت، برای نبرد با تروریستهای تکفیری به سوریه می روند، با تمکن مالی به سرزمین شام اعزام می شوند تصریح کرد: خبرسازی های بیگانگان در این زمینه که رزمندگان جبهه مقاومت به دلیل نیاز مالی از ایران عازم سوریه می شوند، یک دروغ پردازی آشکار و کاملا جهت دار است.

وی با بیان اینکه دشمنان ما با این هدف که حزب الله را متلاشی کنند و مانع از صدور انقلاب اسلامی شوند تمام توان خود را بکار گرفتند افزود: همانگونه که شاهد بودیم، تروریستهای تکفیری تا مرزهای ایران آمدند درحالیکه حضرت آقا از چند وقت پیش از آن گفته بودند که اگر جلوی این تکفیری ها گرفته نشود ما باید در همدان و کرمانشاه با آنها بجنگیم.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با بیان اینکه دفاع مقدس به عنوان یک گنج و دژ نفوذناپذیر، نقطه تقابل با هجمه بیش از 162 شبکه ماهواره ای علیه جمهوری اسلامی محسوب می شود خاطرنشان کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس تنها 23 ایستگاه رادیویی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی فعال بود درحالیکه امروز بیش از 162 شبکه ماهواره ای و چندین و چند کانال رادیویی علیه ما و آرمان‌های اصیل ما تبلیغ و دروغ پردازی می کنند و سعی دارند به هر نحو ممکن، ارزش کارهای ما را کم جلوه دهند.