سیدابوالحسن فیروزآبادی، درباره اشتغالزایی در برنامه ششم توسعه با بیان این‌که برنامه توسعه کسب‌وکار پایدار (تکاپو) در نوع خودش برنامه منحصربه فردی است، گفت: این طرح با همکاری دانشگاه، صنعت با گرایش بخش خصوصی و دولت برای اولین بار در استان کردستان پیاده‌سازی شده و ویژگی‌ دیگرش این است که در حوزه های تک فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: برنامه توسعه کسب‌وکار اشتغال پایدار، نوع توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و حرکت به سمت مدل‌های جدید اقتصادی مبتنی بر دانش‌بنیان‌ها و براساس ترکیبی از نوآوری و سرمایه است.

فیروز آبادی با بیان اینکه حدود 130 هزار شغل جدید در حوزه فناوری اطلاعات تا پایان امسال ایجاد خواهد شد گفت: در این بخش برنامه ایجاد 500 هزار شغل وجود دارد. امیدواریم با جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این بخش شاهد افزایش اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه باشیم.

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: طرح تکاپو و طرح حرکت از جمله طرح‌های مهم  برای ایجاد اشتغال است که وزارت کار معتقد است برای ایجاد اشتغال در راستای برنامه توسعه باید به صورت بنیادی پیش رود .

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد اشتغال، توسعه تعاونی‌ها در حوزه‌های متفاوت است افزود: در اهداف برنامه پنجم توسعه سهم 25 درصدی در اقتصاد و 15 درصدی در حوزه پولی برای بخش تعاون در نظر گرفته شده بود که به آن نرسیدیم امیدواریم در برنامه ششم این موضوع مد نظر گرفته شود.