کاظم جلالی افزود: الان دو برخورد را می توانیم انجام دهیم یک اینکه لایحه، رد و به دولت بازگرداننده شود و دیگر اصلاح آن است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای یک سال برنامه پنچم توسعه تمدید شد و 15 آذر هم دولت باید لایحه بودجه سال 96 را به مجلس را ارائه کند ادامه داد: این لایحه یا باید بر اساس برنامه پنجم نوشته شود که بنای مجلس به تمدید برنامه پنجم نیست و یا باید بر اساس برنامه ششم نوشته شود که هنوز تصویب نشده است.

جلالی گفت: رویکرد کلی مجلس ضمن انتقاد به برنامه ششم توسعه ، خیرخواهانه است که باید بر روی لایحه موجود کار کنیم.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهاد ما این است که کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی مدیریت کار را به دست بگیرد و با دولت رایزنی کند تا مسائل اساسی و بنیادی کشور در برنامه دیده و صورت بندی شود و دولت هم باید آن را جزو لایحه خود ببیند تا برنامه از انسجام لازم برخوردار شود.

جلالی با بیان اینکه لایحه برنامه ششم توسعه برنامه کاملی نیست و از پیوستگی  لازم برخوردار نیست، گفت: با بررسی های که مرکز پژوهش های مجلس انجام داده ایراداتی به این برنامه گرفته شده است.

وی تاکید کرد: نگاه مجلس به این موضوع، سیاسی نیست و هدف، داشتن یک برنامه جامع است و باید همگرایی ایجاد شود تا ضعف های این برنامه جبران شود

جلالی افزود: دولت و مجلس باید در کنار هم با مدیریت و نگاه کارشناسی و با دسته بندی اولویت ها، ایرادات را برطرف کنند.