سعدالله زارعی، کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به جلسه برگزار شده گروهک منافقین با حضور سعود الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان در شب گذشته اظهار داشت: در واقع ترکی الفیصل به عنوان نماینده رسواترین رژیم جهان در رسواترین گروه اپوزیسیون ضد ایرانی صحبت کرد و بالطبع سخنان رسوایی‌اش را به زبان جاری کرد.

 

وی با اشاره به بخشی از سخنان ترکی الفیصل مبنی بر اینکه «خواست مخالفین نظام ایران و ما سرنگونی حکومت ایران است و این خواست به زودی محقق خواهد شد»، گفت: وی از آرزویی صحبت کرده که جریانات مخالف جمهوری اسلامی بیش از 37 سال در مسیر رسیدن به آن به سر می برند و این آرزو هرگز محقق نخواهدشد.

 

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: سخنان مسئول سابق امنیت عربستان در حقیقت سخنانی واکنشی نسبت به شرایطی است که سعودی‌ها در آن قرار دارند و آن درگیری در عرصه داخلی و خارجی این کشور است.

 

زارعی با بیان اینکه این قبیل اظهارات از زبان دشمنان جمهوری اسلامی برای ایران تازگی ندارد، افزود: اما رژیم عربستان در بعد خارجی درگیر جنگ پرچالش با یک کشور مسلمان و عربی است و در بعد داخلی نیز در اختلاف نظر داخلی به سر می برد و این دو مسئله برای عربستان جدید و موجب تحمل فشارهایی شده است که به بیان این قبیل اظهارنظرات می پردازد.