پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمد عبدالهی- انفعال غیر عادی دولت آقای روحانی در مقابل آل سعود و سکوت تلخ وزارت خارجه در مقابل جنایات آنها؛ اتقاق نامبارکی است که هرگز  از اذهان مردم پاک نمی شود. تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده،  سوء قصد به سفارت ایران در بیروت، و از همه بدتر ماجرای تلخ منا فجایعی بودند که بعد از آن  و در کمال ناباوری ، آقای ظریف خواستار عالی‌ترین سطح روابط با آل‌سعود شد و آنها را «برادران سعودی » خود نامید ! حال تنها چند روز پس از درخواست حسن روحانی مبنی بر مجازات سریع جوانان عامل حمله به سفارت سعودی ، برادران سعودی آقای ظریف با حضور در نشست منافقین، نشان دادند در مسیر دشمنی با ملت ایران از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند؛ تا جایی که حتی برکناری امیر عبدالیهان، دیپلمات انقلابی کشورمان نیز مانع از تشدید دشمنی ها نخواهد شد! انفعال وزارت خارجه در ماجرای نشست منافقین اما لکه تاریک دیگری بر پرونده دولت یازدهم به شمار می آید. به راستی دلیل این همه انفعال و کرنش در مقابل آل سعود چیست؟ آیا دولت پروژه برجام منطقه ای را کلید زده است؟ 

نمونه جدیدی از وقاحت سیاسی آل سعود در قلب اروپا

تروریست‌ها و ورشکستگان سیاسی با حامیان پیدا و پنهانشان برای دلداری دادن به یکدیگر در یک نمایش ظاهری گرد هم آمدند و از آرزوهای موهوم خود سخن گفتند. نمایش خیابانی تروریست‌های ورشکسته با استفاده از تظاهرکنندگان اجاره‌ای در پاریس و حضور و سخنرانی یک مقام سابق امنیتی سعودی، بیانگر استیصال و اوج درماندگی دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.

یکی از حربه‌های تشدید فشار غرب بر ایران، پوشش خبری گسترده فعالیت‌های اندک گروه‌های مخالف نظام است. آن‌ها برای افزایش فشار بر جمهوری اسلامی حتی به گروهک‌هایی متوسل می‌شوند که تا چند سال پیش خودشان آن‌ها را در لیست حامیان تروریست گنجانده بودند. یکی از این گروهک‌ها، منافقین اند که گاه و بیگاه با برگزاری نشست‌های به اصطلاح مخالف ایران، می‌کوشند خود را در عرصه سیاسی فعال و پویا نشان دهند.

گردهمایی اعضای گروهک تروریستی منافقین، شنبه ۱۹ تیر در پاریس برگزار شد. در نشست سالانه منافقین هیأت‌های متعددی از مجلس نمایندگان آمریکا، پارلمان اروپا، کشورهای عربی و برخی شخصیت‌های غیررسمی از آسیا از جمله برنار کوشنر، وزیر خارجه پیشین فرانسه، خوسه لوئیس ساپاترو، نخست‌وزیر پیشین اسپانیا، جان بولتون، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل، رودی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک، سید احمد غزالی، نخست‌وزیر الجزایر در اوایل دهه ۹۰ میلادی، صلاح القلاب، وزیر پیشین اطلاع‌رسانی اردن، محمد عرابی، وزیر خارجه پیشین مصر در اوایل سال ۲۰۱۱ و عزام الاحمد از اعضای جنبش فلسطینی فتح حاضر بودند.

در نشست امسال، حضور هیأت‌های عربی که در محور عربستان سعودی‌اند، پررنگ بود. هیأت عربستان شاهد حضور «ترکی الفیصل» رییس سابق اطلاعات عربستان بود.

 این مراسم که به طور همزمان از تلویزیون‌های العربیه، الحدث و شبکه اسکای‌نیوز عربی (مستقر در دوبی) پخش شد، فیلیپ کراولی، معاون وزیر امور خارجه سابق آمریکا نخستین سخنران آن بود. کروالی در سخنانی ضدایرانی مدعی شد: «ما باید با کشورهای همسایه ایران که تهران تهدید و خطری جدی برای آنهاست، همکاری کنیم. به‌ویژه آن که در مقابل و به موازات افراط‌گرایی رژیم ایران افراط‌گرایی سازمان تروریستی داعش نیز منطقه را تهدید می‌کند.»

نمونه جدیدی از وقاحت سیاسی عربستان

از میان سخنرانان گردهمایی پاریس، سخنان ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی و رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان، بیش از دیگران بازتاب داشته است. رژیم سفاک عربستان که در چند سال اخیر در سایه قدرت و اقتدار ایران سیاست‌هایش در منطقه با شکست روبه‌رو شده است بعد از پیوند با صهیونیسم برای پیشبرد اهداف و منافعش، این‌بار دست به دامن گروهک زبونی شده است تا در اقدامی آشکار دشمنی خود را با ایران اعلام دارد. واماندگی سعودی‌ها و تمسک و توسلشان به تروریست‌های شناسنامه‌دار در این معرکه‌گیری، نشان می‌دهد برای آنان همانطور که در عراق و سوریه و یمن نشان داده‌اند، تروریسم و تروریست‌ها ابزاری برای پیشبرد اهداف‌شان علیه کشورهای مسلمان منطقه‌اند. روز یکشنبه یک منبع آگاه در وزارت خارجه ایران در واکنش به حضور ترکی الفیصل در نشست پاریس، گفت: از پدر طالبان و القاعده و شریک صهیونیست‌ها بعید نبود که استیصال دولت خود را با نمونه جدیدی از وقاحت و بلاهت سیاسی با شرکت در نشست ورشکستگان مزدور تروریست به نمایش گذارد.

مسعود رجوی کجاست؟

از سخنان ضد ایرانی این شاهزاده سعودی آنچه بیشتر بازتاب داشت، گفته‌هایش درباره مسعود رجوی سرکرده گروهک منافقین بود. جایی که ترکی الفیصل خطاب به مریم رجوی و در تقدیر از مبارزه‌های او و مسعود رجوی، از آن مزدور به عنوان «همسر مرحوم» او یاد می‌کند؛ اما سایت منافقین عبارت «همسر مرحوم» را از سخنان ترکی الفیصل حذف کرده و از قول او آورده است که «خانم رجوی، مبارزات شما و مسعود رجوی چون حماسه‌های شاهنامه، اسطوره خواهد شد.» مسعود رجوی سال‌هاست که در انظار عمومی ظاهر نشده و این موضوع به شایعاتی درباره تلف شدن او دامن زده است. سرکرده منافقین، از فروردین سال 1382 یعنی درست از زمان حمله آمریکا و هم پیمانانش به عراق تاکنون، هیچ‌گونه حضوری در مجامع عمومی نداشته و حتی تصاویر جدیدی نیز از وی منتشر نشده است.

اکونومیست نیز در سال ۲۰۰۹ نوشت: «از زمان اشغال خاک عراق توسط نیروهای آمریکایی اطلاع دقیقی از وضعیت مسعود رجوی در دسترس نیست و کسی از زنده یا مرده بودن او خبر ندارد، هر چند که اکثریت عقیده دارند او زنده نیست.» هادی شمس حائری، عضو سابق شورای مرکزی منافقین و از سرکرده‌های این گروهک، هفدهم دسامبر 2006 نوشت: «فرقه تروریستی مجاهدین خلق پس از حدود بیش از سه سال از غیبت رجوی اینک به انتشار یک «پیام» مجعول از قول رجوی اقدام کرده است که به نظر می‌رسد یک تلاش بی‌حاصل برای خروج از بن‌بست و برای سرگرم کردن نیروهای وارفته خود و روحیه دادن به آنها در عراق باشد.  از طرفی جعل این «پیام» برای کاهش فشارهایی است که از سوی هواداران در عرض این سه سال و اندی روی فرقه وارد آمده است ومدام فرقه را مورد سؤال قرار می‌دادند که «رجوی کجاست؟» مجاهدین می‌خواهند با این «پیام» ساختگی، موج فشار را از روی خود برگردانند و نیروهای مساله‌دار خود را قدری آرام کنند. جعل این «پیام» فقط برای جواب دادن به سؤال آزار دهنده «رجوی کجاست» است تا بگویند «رجوی اینجاست» اما رجوی هنوز «اینجا» نیست زیرا اگر بود خود را نشان می‌داد تا نیروهایش او را باور کنند و حضور او بتواند اوضاع نابسامان سازمان را بسامان کند اما رجوی هنوز غایب است. به فرض راست بودن پیام هم، چون پیام در غیبت او صادر شده هیچکس حضور او را جدی نمی‌گیرد و موضوع غیبت رجوی همچنان به قوت خود باقی است و فرقه را آزار می‌دهد و نه فقط مساله‌ای از سازمان حل نکرده که ابهام را بیشتر هم کرده است.

 

پاریس مأمن تروریست ها

و اما  فرانسه که این روزها به مامنی برای تروریست ها و حامیانشان تبدیل شده، خود به خوبی در یکسال اخیر طعم خونین تروریسم را چشیده است. 

دولت فرانسه از طرفی با ایران روابط حسنه دارد و وزیر امورخارجه اش پس از برجام به عنوان نخستین مقام اروپایی به ایران می آید و از سوی دیگر به دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی میدان می‌دهد بطوری که منافقین  در پاریس تجمع سالانه برگزار کرده و مطالبات خود را اعلام می کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی سه هفته پیش به پاریس رفته بود.  همچنین دیروز  شاهد بودیم که هدیه‌ ای از طرف ایران شامل یک تخته فرش ابریشم تبریز و دو «کوزه فرش» منقش به شمایل ویژه یورو ۲۰۱۶ و تیم های حاضر  طی مراسمی با حضور علی آهنی سفیر ایران در پاریس به «نوئل له گریت» رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه تقدیم شد .

همچنانکه آقای سید جلال ساداتیان، سفیر اسبق ایران در انگلستان با اشاره به خارج شدن نام منافقین از لیست تروریست ها گفته است: باید گروهی مشترک از ایران مامور شوند که تروریست بودن مجاهدین خلق را به اثبات برسانند و این وظیفه وزارت امور خارجه است که باید با همکاری دیگر نهادها مانند بنیاد شهید، قوه قضائیه و دستگاه های اطلاعاتی، این موضوع را واکاوی کرده و به اثبات برساند.