به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد حسن طریقت منفرد در حاشیه مراسم بهره برداری از سامانه راهبردی جراحی در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره برداری از این دستگاه در بیمارستان امام حسین، افزود: این دستگاه قبلا رونمایی شده است و به منظور بهره برداری از دستاوردهای محققان از این سامانه در مراکز درمانی استفاده می شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه بیمارستان امام حسین هفتمین مرکز درمانی است که به این سامانه تجهیز می شود، اظهار داشت: تقاضایی برای حمایت از وارد کردن دستگاه مشابه این سامانه به ما ارسال شد که با توجه به تولید این دستگاه از ورود آن جلوگیری کردیم.

تاکید وزارت بهداشت به فارسی نوشتن مدارک پزشکی

طریقت منفرد با بیان اینکه بحث فارسی نوشتن پزشکان از سال ها پیش مطرح بوه است، گفت: تاکید شده که  مدارک پزشکی بیماران به جای لاتین به فارسی نوشته شود.

وی با تاکید بر اینکه موافق این طرح هستم، در این باره توضیح داد: در حال حاضر با توسعه اینترنت بسیاری از افراد جامعه با اصطلاحات و بیماری ها آشنا هستند و در صورتی که موردی را ندانند با مراجعه به اینترنت از آن مطلع می شوند از این رو مدارک پزشکی چه به فارسی بنویسیم و چه به لاتین فرد آن را متوجه می شود.

طریقت منفرد در عین حال خاطر نشان کرد: این طرح در اولویت وزارت بهداشت نیست و با توجه به زمان وزارتم اولویت های دیگری را در دستور کار دارم.

گران کردن دارو خلاف مقررات است

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه گران شدن داروها از سوی داروخانه ها خلاف مقررات است، ادامه داد: ارزی که برای دارو خریداری شده است همان نرخ قبل است ضمن آنکه داروها دو تا ۳ ماه قبل به داروخانه ها توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه هزینه های داروخانه ها ۲۰ درصد افزایش یافته است، یادآور شد: در هفته های آینده کمیسیون قیمت گذاری وزارت بهداشت برگزار خواهد شد و این افزایش قیمت را بررسی خواهند کرد.

اجرای طرح پایلوت تفویض مدیریت بیمارستانی به روسای بخش ها


طریقت با اشاره به اجرای طرح تفویض مدیریت بیمارستانی به روسای بخش های بیمارستانی، در این باره گفت: پایلوت این طرح در برخی از بیمارستان ها اجرایی شده است و برای اجرای آن برای کلیه بیمارستان ها منتظر تقاضای آنها برای اجرای این طرح هستیم.

وی با بیان اینکه در این راستا بیمارستان امام حسین اعلام آمادگی کرده است، یادآور شد: اجرای این طرح واگذاری کار مردم به مردم است و با اجرای آن بسیاری از مشکلات بخش های بیمارستانی مرتفع خواهد شد.

وزیر بهداشت به بیان برخی از این مشکلات پرداخت و اظهار داشت: در گذشته پزشک برای دریافت یک سوزن باید به رئیس بخش، رئیس بخش به رئیس بیمارستان، رئیس بیمارستان به رئیس دانشگاه و رئیس دانشگاه از وزیر بهداشت اجازه کسب می کرد.