انتخابات هیأت نظارت بر نشریات وزارت علوم در روز29، 30 و 31 اردیبهشت ماه در دانشگاه زنجان برگزار شد که نمایندگان مدیر مسئولان نشریات دانشگاه‌های سراسر کشور در آن حضور داشتند.

طبق مصوبه ابلاغی به دانشگاه‌ها تنها کسانی می‌توانند به عنوان نامزد انتخابات هیئت نظارت نشریات وزارت علوم ثبت نام کنند که در دانشگاه محل تحصیل خود عضو هیأت نظارت بر نشریات دانشگاه بوده و دارای حق رای باشند.

به گفته صفرپور دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر، «امسال در این انتخابات یکی از دو کاندیدای انتخاب شده به نام فیض آبادی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر عضو هیأت نظارت بر نشریات دانشگاه نبود و وزارت علوم سهوا و یا عمدا که ان شاءالله سهوا است این مورد را نادیده گرفته است».

بر همین اساس صفرپور خواستار لغو عضویت فرد مذکور در هیأت نظارت بر نشریات وزارت علوم  شد و اعلام کرد که این مطالبه را مجدانه پیگیری خواهد کرد.

لازم به ذکر است سال گذشته نیز دانشجویان به روند برگزاری انتخابات هیأت نظارت بر نشریات دانشجویی اعتراض داشته و مدعی بودند تخلفات گسترده‌ای در برگزاری انتخابات صورت گرفته است.

در همین خصوص مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه تهران با صدور نامه‌ای به محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون وقایع رخ‌داده در انتخابات «شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم» اعلام کردند: انتخابات شورای مذکور عملا روندی خلاف روند صحیح و قانونیِ ترسیم شده داشت و با سازوکاری خلاف قانون برگزار شد. به همین خاطر ابطال نتایج انتخابات یا اصلاح سهمیه رأی نشریات دانشجویی دانشگاه تهران را خواستاریم.

جای تعجب است که چرا پس از برگزاری انتخابات پرحاشیه و پر ابهام هیأت نظارت بر نشریات دانشجویی در سال گذشته، مسئولان وزارت علوم امسال برای جلوگیری از تخلف، اقدامات لازم را انجام نداده‌اند. انگار قرار نیست «تخلف» دست از سر انتخابات هیأت نظارت بر نشریات وزارت علوم بردارد.