مهندس سید پرویز فتاح در خصوص دیدگاه برخی از افراد جامعه مبنی برآنکه چرا کمیته امداد با دارا بودن حجم زیادی از مبالغ صدقات مردمی، مستمری مددجویان تحت پوشش خود را افزایش نمی دهد؛ عنوان کرد: کمیته امداد قصد افزایش مستمری مددجویان را ندارد بلکه افزایش خدمات به جامعه هدف را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در این باره تصریح کرد: در حال حاضر کمیته امداد علاوه بر تسهیلات بانکی، اقدام به ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان از محل اعتبارات داخلی و به صورت قرض‌الحسنه کرده و یا تامین مسکن هر مددجو نیز حدود 50 میلیون تومان هزینه برایمان به دنبال دارد، این در حالیست که حتی اگر 100 سال به یک مددجو مستمری دهیم و یا میزان آن را افزایش دهیم آیا می‌تواند صاحب مسکن و یا شغل شود؟

به گفته فتاح، در حال حاضر تمامی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تحت پوشش "بیمه تکمیلی"هستند و برای هزینه های درمانی خود حتی یک ریال هم هزینه نمی‌کنند.

وی همچنین اضافه کرد: تمامی مددجویان تحت پوشش "بیمه حوادث" قرار گرفته‌اند تا در صورت بروز هرگونه حادثه ای اعم از سیل، آتش سوزی، تخریب منزل و... مورد حمایت‌های بعدی قرار گیرند. همچنین در حال حاضر 400 هزار خانوار کمیته امدادی تحت پوشش "بیمه تامین اجتماعی" قرار گرفته اند و هرماه مبلغ 120 هزار تومان برای آنان توسط کمیته امداد به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود؛ آیا این روش بهتری برای حمایت است یا اینکه این پول را مستقیم به خود افراد بدهیم؟ در حالیکه فرد از این طریق در زمان بازنشستگی مشمول حقوق و مزایا خواهد شد.

به گفته رییس کمیته امداد، افزایش خدمت کمیته امداد به جامعه هدف، روش جایگزین افزایش مستقیم مستمری است؛ زیرا برای مثال هر چقدر رقم مستمری خانواده‌ای را که سرپرست آن معتاد است را افزایش دهیم، خرج اعتیاد آن فرد خواهد شد و نتیجه بخش نخواهد بود.

فتاح در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر هزینه تحصیل 330 هزار دانش آموز تحت پوشش و همچنین 90 هزار دانشجو را کمیته امداد تامین می‌کند؛ این درحالیست که در صورت عدم این حمایت‌ها تعداد کثیری از آن‌ها قادر به ادامه تحصیل نبوده و ترک تحصیل می کردند.

وی در پایان تاکید کرد: امروزه درتمام دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که حمایت های مالی مستقیم همچون افزایش مستمری موجب خودکفایی و توانمندی نخواهد شد؛ به همین دلیل کمیته امداد نیز افزایش خدمات و تسهیلات به مددجویان را در دستورکار خود قرار داده است؛ هرچند در صورت آنکه خانواده ای نیاز به رسیدگی بیشتر داشته باشد، به طور موردی از آنها دستگیری و حمایت خواهد شد.