اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در نشست خبری خود گفت که مشورتهای یمن با حمایتهای بین المللی و حمایت سازمان ملل ادامه خواهد یافت.

وی افزود ما سقف زمانی برای مشورتهای یمن تعیین نکردیم و امیدواریم که بحران در سریع ترین زمان ممکن حل شود.

ولد الشیخ در ادامه گفت که یمن در سایه فروپاشی زیرساختها، در اوضاع سختی به سر می برد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت که جوی از بی اعتمادی کامل بین طرفهای شرکت کننده در مذاکرات یمن در کویت حاکم است.

ولد الشیخ با بیان اینکه مشورتهای یمن هرگز متوقف نخواهد شد اذعان داست که کمیته اسرا گامهای مثبتی بر داشته است.

وی گفت: همه کشورها از جمله ایران و عربستان از حل سیاسی بحران یمن حمایت کرده اند.

مذاکرات گروه‌های یمنی در کویت روز دوشنبه بعد از 6 روز وقفه در پی کارشکنی‌های هیئت ریاض، زیر نظر سازمان ملل متحد از سر گرفته شد.

مذاکرات صلح یمن در کویت 21 آوریل [دوم اردیبهشت ماه] آغاز شد ولی طرف‌های یمنی در این مذاکرات نتوانستند بر سر مسائل اساسی توافق کنند. هیئت ریاض، سه‌شنبه گذشته به‌ادعاهای واهی از مذاکرات صلح خارج شده بود.

"محمد عبدالسلام" رئیس هیئت مذاکره کننده ملی یمن (انصارالله) در گفتگوهای صلح کویت روز گذشته در گفتگو با تسنیم گفت که می‌توانم بگویم تاکنون متأسفانه گفتگوهای کویت، هیچ نتیجه‌ای دربر نداشته‌اند و هیچ دستاورد قابل ذکری وجود ندارد،

وی افزود که تنها برخی دیدگاه‌ها با سازمان ملل و سفرای کشورهای عضو سازمان ملل که هم‌اکنون در کویت حضور دارند در میان گذاشته می‌شود. شاید بتوان گفت در پرونده‌ اسرا به پیشرفت‌هایی رسیده‌ایم اما این مسئله نیز تاکنون وارد بخش عملی خود نشده است و همچنان در خصوص آن گفتگو می‌شود.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا زخمی و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.