پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- منتخب مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس دهم گفت: آمریکایی‌ها قصد دارند با استفاده از برجام، به قول خودشان سایر رفتارهای ایران را کنترل کرده و از این طریق اجرای برجام را به تعویق و تاخیر انداخته و آن را متصل به سایر اختلافاتی کنند

دکتر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه منتخب مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس دهم در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: اگر نگاهی تاریخی به رفتار آمریکایی‌ها در قبال ایران داشته باشیم، می‌بینیم که درگذر زمان، بدعهدی‌های فراوانی از سوی این کشور در قبال ایران صورت گرفته و همچنان این رفتار متناقض ادامه دارد.

وی افزود: همین تجربه تاریخی اثبات می‌کند که دستیابی به برجام حاصل اعمال قدرت است و تا زمانی که ما از موضع قدرت عمل کنیم، می‌توانیم حق خود را بگیریم، بنابراین برای اجرای برجام باید همچنان با قدرت در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کنیم.

منتخب مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس دهم در توصیف روابط ایران و آمریکا گفت: بهترین توصیف از روابط ایران وآمریکا، شبیه‌سازی آن با «لبخند و شمشیر» است.

فلاحت‌پیشه افزود: در دوره‌های مختلف از جمله دولت اصلاحات این روابط مبتنی بر لبخند دیپلماتیک بود و در دولت محمود احمدی‌نژاد، دوران شمشیر آخته توصیف می‌شد.

وی اضافه کرد: در دولت یازدهم، اما این روابط باید لبخند دیپلماتیک همراه با شمشیر غلاف شده باشد تا به آمریکایی‌ها نشان دهیم که در طول تاریخ هیچ اطمینانی به آنها نداشته و نخواهیم داشت.

منتخب مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس دهم درخصوص کارشکنی های اخیر آمریکا در اجرای برجام گفت: از ابتدا به‌ن ظر می‌رسید آمریکایی‌ها سعی خواهند کرد هنگام اجرای برجام، کارشکنی را در دستورکار خود قرار داده و تلاش کنند تا مزایای برجام یا شکست تحریم‌ها را به‌صورت قطره‌چکانی وارد اقتصاد کشور کنند.

فلاحت‌پیشه افزود: بر این مبنا، هدف اول آنان این است که اجرای برجام به گشایش تازه در مناسبات اقتصادی و سیاسی منجر نشود و دیگر این‌که حق ایرانی‌ها با حق آنها معاوضه شود.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها قصد دارند با استفاده از برجام، به قول خودشان سایر رفتارهای ایران را کنترل کرده و از این طریق اجرای برجام را به تعویق و تاخیر انداخته و آن را متصل به سایر اختلافاتی کنند که با ایران بر سرتوان موشکی، توان دفاعی یا اختلاف با برخی کشورهای متحد، مثل مرتجعان عرب و رژیم صهیونیستی دارند.

منتخب مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس دهم خاطرنشان ساخت: بدعهدی و تناقض‌گویی آمریکایی‌ها بخشی از راهبرد آنهاست تا به‌صورت استراتژیک، تعهدات خود را اجرا نکرده و در این مسیر ایرانیان نتوانند از مزایای پسابرجام بهره‌مند شوند.