به گزارش پارس به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال نوشت که آمریکا در سال 2012 به دقت تاسیسات نظامی اسرائیل و ارتباطات سری این رژیم را زیرنظر داشته است. این اقدام از این جهت صورت گرفته است که بیم آن می‌رفت که هم‌پیمان قدیمی واشنگتن به تاسیسات فردو حمله کند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از یکی از مقامات آمریکایی مدعی شد که پس از اینکه مقامات ارشد کاخ سفید مطلع شدند که جنگنده‌های اسرائیلی پروازهایی را درون و اطراف ایران انجام داده‌اند آرامش نداشتند چرا که گفته می‌شد  اقدام اسرائیلی‌ها در راستای تلاش برای حمله به این سایت صورت می‌گیرد. نگرانی‌ها از این جهت شدت می‌گرفت که اسرائیل جنگی منطقه‌ای به راه اندازد به همین دلیل آمریکا دومین ناو هواپیما‌بر را به منطقه اعزام کرد و آماده اقدام شد.

در ادامه این مطلب آمده است که 2 طرف به اندازه کافی به هم بی اعتماد هستند که همواره مطالبی برای پنهان‌کردن داشته باشند. آمریکایی‌ها امیدوار بودند که بتوانند اسرائیل را تا حدی مهار کنند تا توافق هسته‌ای با ایران را اجرایی کنند. در واقع مقامات آمریکایی اقدام نظامی اسرائیل را ضربه به سیاست خارجی واشنگتن ارزیابی کرده بودند.

در این گزارش آمده است که به جای مذاکره با هم، هم‌پیمانان مسایل خود را محرمانه نگه می‌دارند و این اقدام را نه فقط درباره مسئله ایران، بلکه در موارد دیگری علیه یکدیگر انجام می‌دهند.

در واقع 2 طرف بعد ازیک دهه اقدام در زمینه برنامه هسته‌ای ایران همچنان در زمینه مواردی که مربوط به دیپلماسی، عملیات مخفی و حمله نظامی می‌شود، با هم مشکل دارند که باید گفت که رابطه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین‌ نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از همان دیدار آنها در سال 2009 به تیرگی گرایید و تاکنون تا حدی ادامه پیدا کرد که همچنان رابطه تل‌آویو و واشنگتن مخدوش شده است.