به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت یک گروه یهودی آمریکایی، که برای موافقتنامه هسته‌ای ایران از نفوذ خود استفاده کرده، بود روز یکشنبه اعلام کرد: مبادله زندانیان و آزادی ملوانان بازداشت شده آمریکایی بدست تهران، نشانه‌هایی مثبت برای روابط آمریکا و ایران است اما راستی آزمایی‌های محکم همچنان بسیار مهم است. 

دان دالیک، رئیس گروه «جی استریت J Street،» که یک گروه طرفدار رژیم صهیونیستی است با مطرح کردن ادعایی بی اساس علیه ایران گفت: «اما روابط بهبود یافته نشان‌دهنده تنش زدایی با ایران نیست، که از پیشینه‌ای در دردسرساز در منطقه برخوردار بوده است.» 
 
وی تصریح کرد: «من فکر نمی‌کنم ما در نقطه واقعی قرار داشته باشیم؛ زیرا ما فقط یک موافقتنامه هسته‌ای با ایران داریم. آن‌ها در حال حاضر قابل اعتماد یا حتی یک متحد نیستند.» 
 
در ادامه این گزارش آمده است: دیگر سازمان‌های یهودی آمریکایی همچنان به شدت با این موافقتنامه مخالف هستند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و جمهوریخواهان آمریکایی نیز از مخالفان شدید موافقتنامه هسته‌ای ایران به شمار می‌روند. این موضوع باعث اختلاف شدید میان یهودیان آمریکایی شده است. 
 
آژانس بین المللی انرژی اتمی روز شنبه اعلام کرد ایران به موافقتنامه تاریخی سال گذشته با آمریکا و پنج قدرت دیگر جهان عمل کرده است. این گزارش آژانس زمینه را برای لغو بسیاری از تحریم‌ها علیه ایران هموار کرد. 
 
یک گروه دیگر با نام اتحادیه ضد افترا» که با موافقتنامه هسته‌ای ایران مخالف بود اعلام کرد آزادی چند زندانی ایرانی آمریکایی گامی مثبت بود.