یحیی دکروری رئیس شبعه یکم دادگاه اداری مصر روز چهارشنبه شکایت مطرح شده از طرف یک وکیل مصری برای اخراج کاردار و بستن سفارت ایران در قاهره را برای اعلام نظر حقوقی به کمیسیون حقوقی مربوطه ارجاع داد.

یوسف المطعنی وکیل مصری در این شکایت با طرح اتهامات و ادعاهای واهی، خواهان اخراج سفیر و بستن سفارتخانه ایران را شده است.

این روزنامه افزود: المطعنی در دادخواست خود مدعی است که "ایران در امور همه کشورهای عربی مداخله می کند و از گروه های شبه نظامی تروریست و مزدور حمایت مالی، لجستیکی و اطلاعاتی می کند و درپی برهم زدن انسجام و وحدت ملی این کشورها است".

المطعنی در دادخواست خود همچنین ادعا کرد: "ایران از تشکیلات تروریستی حزب الله لبنان همچنان حمایت می کند و به حمایت خود نیز می بالد و از گروه های شبه نظامی عراق که فعالیت تروریستی می کنند، هم حمایت می کند و حمایت خود را از گروه حوثی یمن دریغ نکرده است".

این ادعاها در حالی مطرح می شود که با وجود مخالفت مردم مصر، سفارت رژیم اشغالگر صهیونیست در قاهره همچنان مشغول فعالیت است و روابط سیاسی-اقتصادی دولت مصر و رژیم صهیونیستی در حال افزایش است.

طرح اتهامات ضد ایرانی پس از سفر اخیر ملک سلمان به قاهره صورت می‌گیرد. چند روز گذشته در جریان سفر ملک سلمان به قاهره، شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و شریف اسماعیل نخست وزیر مصر توافق موسوم به ترسیم مرزهای دریایی مصر و عربستان را امضا کردند که به موجب آن دو جزیره موجود در دریای سرخ داخل آبهای منطقه ای عربستان قرار گرفت. این درحالی است که این دو جزیره ده ها سال تحت حاکمیت مصر بودند.

ائتلاف ملی برای حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا در مصر که حامی مرسی است، خواستار برگزاری تظاهرات روز جمعه در اعتراض به واگذاری دو جزیره به عربستان سعودی شد.

تعدادی از شخصیت‌های مصری معارض مخالفت خود را با تلاش‌های مربوط به چشم پوشی نظام مصر از دو جزیره تیران و صنافیر اعلام کردند و خواستار برگزاری تظاهرات روز جمعه این هفته در مقابل استانداری‌های مصر در داخل و سفارتخانه ها و کنسولگری های آن در خارج کشور شدند.