به گزارش پارس به نقل از فارس، ماجد غماس (ابوعارف) نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در ایران در ادامه میزگرد از منافقین تا داعش که امروز (دوشنبه) برگزار شد، گفت: وجوه تشابه بین دو گروه تکفیری سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و داعش بسیار زیاد است که می‌توان اولین وجه مشترک آنان را تفکر انحرافی این دو گروه دانست.

وی افزود: سازمان مجاهدین خلق (منافقین) منشعب شده از معارضین رژیم پهلوی بودند و داعش هم منشعب شده از گروهک القاعده است.

نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در ایران افزود: نیروهای داعش به عنوان سلاح اجاره‌ای آماده هر گونه توافق و همکاری با هر دولتی هستند؛ که هم‌اکنون مشاهده می‌شود داعش توسط برخی دولت‌های منطقه و فرامنطقه بر علیه مردم سوریه و عراق به کار گرفته شده‌ است. 

وی افزود: داعش در عراق متشکل از نیروهای بعثی صدام است که هم‌اکنون به نیروهای تکفیری تبدیل شده‌اند.

ابوعارف اظهار داشت: 6 نفر از 10 رهبر ارشد داعش، بعثی هستند که این موضوع نشان‌دهنده یکی بودن افکار و شیوه‌های حزب بعث متعلق به صدام و داعش است.

وی با اشاره به قساوت بیش از حد داعش خاطرنشان کرد: آنها به نام اجرای احکام اسلامی برای ایجاد رعب و وحشت دست به اقداماتی نظیر به اسارت گرفتن زنان و کشتن پدران و مادران در مقابل فرزندان و آتش زدن افراد و منازل مردم عراق می‌زنند تا رعب و وحشت ایجاد کنند. 

ابوعارف خاطرنشان کرد: بیشترین سود و منافع اقدامات تروریستی داعش در منطقه را رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌برند، زیرا آنها با اقدامات وحشیانه خود امنیت منطقه را مختل و تمدن خاورمیانه را نابود کردند. ضمن اینکه منابع مالی و انرژی کشورهای منطقه نیز تحت‌الشعاع جنایات داعش قرار گرفته و مسئله اول جهان اسلام یعنی فلسطین نیز رو به فراموشی رفته است.

ابوعارف درباره اهداف مشترک داعش و منافقین در عراق گفت: اقدامات داعش برای ضربه زدن به حکومت فعلی عراق صورت می‌گیرد ضمن اینکه آنها حس می‌کنند ما به دنبال ضربه زدن به نیروهای آمریکایی در عراق هستیم در حالیکه این موضوع به هیچ وجه واقعیت ندارد زیرا هیچ حمله‌ای به نیروهای آمریکایی از سوی داعش صورت نگرفته و این حرف آنها فقط یک بلوف است.

ابوعارف مقصر اصلی به وجود آمدن داعش در منطهق را حوزه‌های دینی اهل سنت به ویژه الاظهر مصر عنوان کرد و گفت: این افراد با توسعه افکار افراطی در حوزه‌های دینی منجر به به وجود آمدن نیروهای داعش شده‌اند و همین افکار تکفیری آنها منجر به حمایت از آنها شده است، لذا باید برای نابودی گروه‌های تروریستی نظیر داعش علمای اهل سنت از حمایت داعش و گروه‌هایی نظیر آنها دست بردارند.