آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار رییس و اعضای هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، بر لزوم حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزه های علمیه تاکید کرد.

وی فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: همان گونه که معظم له تاکید فرمودند؛ حوزه باید انقلابی بماند، نظام اسلامی از این حوزه برخاسته و علت محدثه باید علت مبقیه نیز باشد.

آیت الله نوری همدانی انقلابی ماندن حوزه را نیازمند الزاماتی دانست و در این راستا شناخت معارف انقلاب اسلامی و آسیب های متوجه آن را بسیار مهم ارزیابی و علما و فضلای حوزه را به مطالعه آثار و اندیشه های حضرت امام(ره) توصیه کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که آنچه مد نظر رهبر معظم انقلاب است را باید در حوزه اجرایی و عملیاتی کنیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه مجمع نمایندگان با توجه به جایگاهی که دارد، باید نقش خود را ایفا کند، شما باید خودتان را بشناسانید و به گونه ای عمل کنید که دیگران به شما نگاه کنند.

آیت الله نوری همدانی یادآورشد: امروز روز سکوت و خاموشی نیست؛ امروز حفظ انقلاب نیاز به حضور آگاهانه و متعهدانه در صحنه دارد؛ این انقلاب نیاز به حضور و نقش آفرینی افرادی دارد که متعهدانه و دلسوزانه در میدان باشند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه باید در عرصه مسائل سیاسی حرف داشته باشد و در برابر سیاست های غیر اسلامی و غیر انقلابی به میدان بیاید و شجاعانه اعلام موضع کند.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام و بهانه جویی های پسا برجام غرب و آمریکا اشاره و تصریح کرد: به رغم توافق حاصل شده در موضوع هسته ای، چند کشور از جمله آمریکا و انگلیس مسائل موشکی را بهانه کرده اند.

این مرجع تقلید غرب و آمریکا را غیر قابل اطمینان و اعتماد دانست و گفت: تجربه نشان داده هیچ گاه نمی توان با غرب و آمریکا کنار آمد؛ چراکه خوی جنایت، تجاوز و سلطه گری با روح آنها عجین است.

وی مبارزه با استکبار جهانی را از اصول انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: هیچ گاه نباید به غرب خوش بین بود و تصور کرد می توان با آنها ارتباط حسنه و مثبت داشت. اگر ما روزی دست از اصول و انقلاب خود برداریم و تسلیم محض شان شویم، آن وقت آنها کاری به ما نخواهند داشت.

این مرجع تقلید تصریح کرد: ما غرب را به خوبی شناخته ایم و با مستکبران در ستیز هستیم و این راه باید با قدرت ادامه پیدا کند.
وی ارتباط حوزویان و دانشگاهیان را امری مهم خواند و تاکید کرد: حوزه و دانشگاه باید در کنار هم برای تعالی نظام اسلامی تلاش کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم از تدریس برخی اندیشه ها و کتب در دانشگاه ها که با مبانی دینی سازگاری ندارد انتقاد کرد و گفت: دانشگاه های ما باید از فرهنگ غربی بدور باشند.

آیت الله نوری همدانی مسؤولیت حوزه های علمیه و علما در قبال بیداری اسلامی را نیز مهم خواند و تاکید کرد: غرب به دلیل هراس از بیداری اسلامی به روش های مختلف به دنبال انحراف این جریان بودند و متاسفانه تا حدودی نیز موفق شدند.
این مرجع تقلید همچنین از موضع ضد ایرانی رییس الازهر نیز انتقاد کرد.