به گزارش پارس نیوز، یدالله جوانی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: به انتخابات هفتم اسفند نزدیک می‌شویم. در این انتخابات، قریب 55 میلیون ایرانی واجد شرایط رأی دادن، می‌خواهند از میان بیش از 6هزار کاندیدای مجلس شورای اسلامی، 290 نفر را برای مجلس و از میان 161 نفر داوطلب نمایندگی برای مجلس خبرگان رهبری، 88 نفر را انتخاب نمایند. شرع، عقل و تجربه می‌گوید، مردم باید کسانی را انتخاب نمایند و مجلس‌هایی را از طریق منتخبین شکل دهند که به درد آنان و کشورشان بخورد. مردم با این انتخاب، برای چهار سال دستگاه قانونگذاری و نظارت‌کننده بر حسن اجرای قوانین را مشخص می‌کنند. مجلس همواره در رأس امور بوده و خواهد بود، بنابراین با توجه به این اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی در ساختار حقوق اساسی جمهوری اسلامی، مردم به نوعی برای چهار سال سرنوشت کشور را رقم می‌زنند. اهمیت مجلس خبرگان نیز با توجه به فلسفه وجودی این مجلس، بر هیچ کس پوشیده نیست. بر این اساس، مردم باید با نگاهی آرمان‌گرایانه و توأم با واقع‌بینی منطقی، با تأمل در احوالات، مواضع و رویکردهای هر یک از جریان‌ها، گروه‌ها و اشخاص فعال در صحنه رقابت‌های انتخاباتی در پیش‌روی و به دور از هر نوع احساس و جوزدگی، به انتخاب کسانی همت گمارند که حقیقتاً به درد آنان و کشورشان بخورند. اینان چه کسانی هستند؟ یا به عبارت دیگر کدام مجلس به درد مردم و کشور می‌خورد؟ گزاره‌های زیر می‌تواند توصیف کننده مجلس خوب باشد:

1 ـ مجلس خوب، ‌آن مجلسی است که تمام نمایندگانش از جنس مردم بوده، با درد و رنج مردم، مشکلات جامعه و خصوصاً مشکلات اقتصادی آشنا باشند و برای برطرف کردن این مشکلات طرح و برنامه داشته باشند. بدون تردید، تنها با تقویت تولید ملی از یک طرف و مبارزه با واردات کالای مصرفی خارجی به صورت قاچاق و غیرقاچاق، می‌توان اقتصاد کشور را رونق بخشید و اقتصاد ایران را از رکود خارج ساخت. این مهم هنگامی اتفاق خواهد افتاد که منتخبین مردم، با تمام وجود به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته باشند. بسترسازی برای سرمایه‌گذاری خارجی در کشور در موارد ضروری، خوب است، لکن وعده دادن و ایجاد چشم‌‌انتظاری در مردم که با سرمایه‌گذاری خارجی اقتصاد ایران چنین و چنان خواهد شد و به رشد اقتصادی بالا خواهیم رسید، نوعی توهم و از دست دادن فرصت‌ها خواهد بود. باید بدانیم کشورهای غربی تا هویت مستقل ملت ایران را از بین نبرند، به سمت سرمایه‌گذاری در ایران با تکنولوژی‌های روز دنیا حرکت نخواهند کرد.

2 ـ مجلس خوب، ‌آن مجلسی است که چهارچشمی از استقلال و عزت ملی به دست آمده برای ایران و ایرانی در پرتو انقلاب اسلامی مراقبت کرده، با تمامی تهدیدات و آسیب‌های متوجه این ارزش‌ها مقابله نماید.

3 ـ مجلس خوب، آن مجلسی است که از حقوق مردم ایران در تمامی حیطه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... دفاع نماید. مجلس خوب از این منظر، مجلسی خواهد بود که معتقد به امتیازات خاص برای طبقات خاص نباشد و همه مردم را در برابر قانون برخوردار از حق مساوی بداند.

4 ـ مجلس خوب، آن مجلسی است که فساد، تبعیض و بی‌عدالتی را به خوب و بد تقسیم نکند. فساد را فساد بداند و با آن به صورت جدی مبارزه کند. مشکل امروز جامعه ما آن است که عده‌ای به همه چیز نگاه سیاسی دارند و با همین نگاه اگر فرد مفسد اقتصادی یا مفسد اخلاقی، از باند و گروه آنان باشد با هزار و یک دلیل به دنبال توجیه و تبرئه کردنش خواهند بود و اگر آن فرد مفسد از باند رقیب باشد، بیچاره‌اش می‌کنند! باید مبارزه با فساد هم بر مبنای عدالت، ‌انصاف و یکسان بودن همه در برابر قانون باشد. با اندک تأمل در رفتار افراد و گروه‌های سیاسی طی سال‌های اخیر نسبت به مبارزه با فساد و مفسدین اقتصادی و متجاوزین به حقوق عمومی و بیت‌المال، می‌توان فهمید که چه کسانی فساد و مفسدین را به خوب و بد تقسیم می‌کنند.

5 ـ مجلس خوب، ‌آن مجلسی است که به سرعت پیشرفت علمی در کشور با وضع قوانین و انجام نظارت‌های مؤثر، شتاب بخشد. به طور قطع مجلسی که با ایجاد التهاب در کشور و سیاسی کردن افراطی فضای دانشگاه‌ها، به همه چیز و از جمله پیشرفت علمی کشور تأثیر منفی بگذارد، آن مجلس به درد مردم  و کشور نمی‌خورد.

6 ـ مجلس خوب، آن مجلسی است که در مسیر اجرای برجام، مراقب حیله‌های دشمنان مکار و خصوصاً حیله و نیرنگ‌های امریکا باشد. مجلس آینده باید با چشمانی باز از حقوق ملت ایران در این مسیر دفاع نماید. به طور قطع، غفلت از این امر  و اعتماد کردن به کسانی که طی دهها سال گذشته در عرصه بین‌الملل به تعهدات خود در مواردی که با منافع‌شان ناسازگار بوده، خسارت‌های بزرگی را برای کشور به دنبال خواهد داشت. با توجه به این اصل، آیا آن کسانی که امریکا را دیگر گرگ نمی‌دانند و به شیطان بزرگ خوش‌بین شده و اعتماد کرده‌اند، به درد مجلس می‌خورند؟

7 ـ مجلس به درد بخور برای مردم و کشور، آن مجلسی است که تمام‌قد در مسیر تقویت بنیه دفاعی کشور گام بردارد و روز به روز به تقویت نیروهای مسلح همت گمارد.

چنین مجلسی با نمایندگان منتخبی شکل خواهد گرفت که از بن‌ دندان، به اصل بازدارندگی نظامی در برابر تهدیدات قدرت‌های سلطه‌گر و زیاده‌خواه معتقد باشند. آیا آن کسانی که طی سال‌های گذشته ثابت کرده‌اند به این اصل اعتقادی ندارند و معتقد به بازدارندگی سیاسی هستند و گمان می‌کنند خطرات و تهدیدات امریکا و رژیم صهیونیستی را با گفت‌وگو، مذاکره و توافق می‌توان برطرف کرد، به درد نمایندگی مجلس می‌خورند؟ باید همگان بدانند که طی سال‌های گذشته، اگر امریکایی‌ها جرئت نکردند به ایران حمله نظامی بکنند، فقط یک دلیل داشت و آن اینکه، مطمئن بودند اگر زدند، محکم از دست ملت ایران سیلی خواهند خورد. همگان باید بدانند در این سال‌های گذشته، اگر ملت ایران به صورت نظامی قادر نبود از خودش دفاع کند، به راحتی از سوی کشورهایی چون امریکا، رژیم صهیونیستی و یا متحدین منطقه‌ای این قدرت‌های شیطانی مورد هجوم نظامی قرار می‌گرفت. یکی از راه‌های تقویت قدرت‌های دفاعی جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات خارجی، حفظ و تحکیم موقعیت منطقه‌ای ایران است. با این مهم تداوم سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه راهبردی غرب آسیا تأمین می‌شود. بنابراین مجلس خوب، آن مجلسی خواهد بود که سیاست‌های کنونی جمهوری اسلامی در منطقه را تقویت نماید و خود به چالش این سیاست‌ها تبدیل نشود.

8 ـ مجلس خوب، آن مجلسی خواهد بود که نمایندگانش مدرس‌وار، در برابر هر توطئه‌ای و هر متجاوزی که بخواهد حقوق ملت را پایمال کند، سینه سپر کنند و با تکیه بر قدرت ایمان، امید به پیروزی در برابر هر متجاوزی را در جامعه تزریق کنند. این تجربه تلخی بود که در یکی از ادوار مجلس، 126 نماینده مجلس با نوشتن نامه سرگشاده به مقام معظم رهبری که نامه آنان سر از شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های خارجی در آورد، در برابر تهدیدات امریکا کشور را ناتوان معرفی کرده، از معظم‌‌له برای جلوگیری از عملی شدن تهدیدات امریکا مبنی بر اشغال ایران(!)، طلب نوشیدن جام زهر کردند! آیا افرادی با چنین سوابقی به درد مجلس، به درد مردم و به درد کشور می‌خورند؟

9 ـ مجلس خوب، آن مجلسی خواهد بود که در این روزها، رسانه‌های خارجی مبلغ آنان نباشند، مجلس خوب، آن مجلسی است که نمایندگانش را مردم با فکر و نظر خود انتخاب کنند، نه آن مجلسی که نمایندگان با سفارش رادیو انگلیس و رادیو امریکا انتخاب شوند.

10 ـ و در نهایت مجلس خوب و به درد بخور، آن مجلسی است که از منتخبینی پر شود که این روزها، رسانه‌‌های خارجی و خصوصاً رسانه‌های انگلیسی می‌گویند: «مردم به اینها رأی ندهید!» به طور قطع همین‌ها به درد مردم و کشور می‌خورند.

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

http://fna.ir/Q08Z12