توران ولی‌مراد با اشاره به اولویت‌های دولت در سال جدید اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی دولت در سال جدید که از سال‌های گذشته نیز مورد مطالبه بخش مهمی از جامعه بوده است، لزوم کاهش آسیب‌ها و آفت‌ها در حوزه زنان و خانواده است که متاسفانه در دو سال و نیم گذشته کمتر به آن پرداخته شده و با رویکرد فعلی نیز نمی‌توان امیدوار بود که در آینده بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: معاونت امور زنان ریاست جمهوری و سایر بخش‌های مرتبط با مطالبات حوزه زنان در سال‌های اخیر کمتر فعال بوده‌اند و در نتیجه آسیب‌های موجود در این حوزه نیز کمتر حل شده یا به نتایجی مطلوب رسیده است.

این فعال حوزه زنان با اشاره به اینکه معاونت زنان ریاست جمهوری در سال‌های اخیر کمتر فعالیت کرده است، گفت: متاسفانه جریان اصلاح‌طلب از موضوع مطالبات زنان تنها بهره‌برداری سیاسی می‌کند و به دنبال حل مشکلات این حوزه نیست. البته اصولگرایان نیز در این زمینه گامی برنداشته‌اند و برخوردی مشابه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه جریان‌های سیاسی در کشور صرفا به دنبال توان‌افزایی خودشان هستند و از مطالبات حوزه زنان برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند، اظهار کرد: نمایندگانی که به مجلس نیز راه پیدا کرده‌اند چندان تجربه کاری و مدیریتی در گذشته نداشته‌اند و نمی‌توان امید داشت که در مجلس بتوانند مسائل مربوط به زنان را پیگیری کنند.

ولی‌مراد افزود: نهاد خانواده در حوزه زنان در سال‌های اخیر با آسیب‌های جدی روبه‌رو بوده و لازم است دولت به دور از مسائل سیاسی و با رویکردی صادقانه به پیگیری مطالبات این بخش بپردازد که این مهم نیز با تغییر نگاه فعلی به مسائل مربوط به این حوزه امکان‌پذیر است.

این فعال حوزه زنان در پایان تاکید کرد: هدف‌گذاری برای رفع مشکلات حوزه زنان در سال آینده تنها از طریق همگرایی کامل زنان در این زمینه و تغییر رویکرد دولت و جریان‌های سیاسی نسبت به مشکلات این حوزه ممکن خواهد شد.