به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری ایسنا اطهره نژادی در نشست منطقه‌ای سازمانهای مردم نهاد مرتبط با امور زنان و خانواده که به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است، با اشاره به پتانسیل های قابل توجه جامعه مدنی در غرب کشور، اظهار کرد: سرمایه های اجتماعی و جامعه مدنی یک دارایی نامرئی است که حیات شهروندی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به سیاست دولت مبنی بر افزایش مشارکت مردم در امور، گفت: در دولت تدبیر و امید یک اصل وجود دارد و آن واگذاری امور مردم به خود مردم است.

نژادی افزود: اگر قرار باشد دولت به تنهایی کارها را انجام دهد قطعا یک برنامه ریزی از بالا به پایین خواهد بود که مشارکت مردم در آن نادیده گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از آزمون و خطاهایی که در سالهای گذشته در کشور رخ داده درس بگیریم، گفت: باید در برنامه ریزی‌ها از خود مردم کمک بگیریم.

نژادی ادامه داد: سازمانهای مردم نهاد و تشکل‌های غیردولتی نماینده مردم هستند که مسائل جامعه را بهتر از ما درک می کنند و باید از آنها استفاده کرد.

وی با تقسیم بندی سازمانهای مردم نهاد تخصصی حوزه زنان به سه دسته، این سازمانها را شامل سازمانهایی که در آن زنان برای امور زنان کار می کنند، سازمانهایی که زنان برای مسائل عمومی جامعه کار می کنند و سازمانهایی که مردان و زنان برای زنان کار می کنند، عنوان کرد.

نژادی با بیان اینکه به این سمت می رویم که از NGO های انفرادی کمتر حمایت کنیم، گفت: تشکل‌ها باید در قالب یک شبکه تخصصی از دولت حمایت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه با محدودیت زمان و امکانات مواجه هستیم، گفت: باید با برنامه ریزی اصولی اجازه ندهیم زمان و امکانات از دست برود. در این نشست نیز تشکل های مردم نهاد باید با هم افزایی بتوانند از امکانات و زمان بهترین استفاده را ببرند.