پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- کاندیدای اصلاح طلبان در تبریز، در فهرست منتشره سه هزار بورسیه ای قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، مرداد سال گذشته اسامی تعدادی از بورسیه ها از درون وزارت علوم به برخی رسانه های داخلی درز کرد که بورسیه های دریافتی دولت نهم و دهم را نشان می داد. در میان این اسامی، افراد مختلفی بودند که متاسفانه به دلیل فضاسازی رسانه های دولتی مبنی بر اینکه این سه هزار نفر به طور غیرقانونی بورسیه تحصیلی دریافت کرده اند، هجمه سنگینی در این خصوص شکل گرفت.

اما غافل از اینکه انتشار این فهرست ها روزی دامن دوستان آنها را نیز خواهد گرفت. 

در روزهای اخیر نیز در میان نامزدهای اصلاح طلب اسامی برخی از این بورسیه ها وجود داشت ولی یکی از آنها به دور دوم انتخابات راه یافت.

زهرا ساعی نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، یکی از همین بورسیه های تحصیلی است. وی در این حوزه انتخابیه مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه و اصلاح طلبان قبوده است.

سایت آن لاین روزنامه فرهیختگان(روزنامه دانشگاه آزاد) در  زمینه بورسیه ها مطالب بسیاری را منتشر کرد که شاید بخشی از آن هم درست نبود و در همان مقطع نوشته است: «برخی در لیست هستند که حتی شرایط اولیه دریافت بورس مانند شرط سنی و شرط معدل شاملشان نمی شود و برای نمونه فردی را بصورت اتفاقی در لیست مشاهده کردم که متولد 54 بوده و در زمان دریافت بورس یعنی سال 91 سنش بیش از حد تعیین شده(33 سال) بوده است و جالب آنکه به محض دریافت بورس در دانشگاه محل تحصیل به یک سمت مهم نیز گمارده شده و یا شخص دیگری که ضمن دریافت بورس به عنوان دبیر هیات جذب اعضای هیات علمی دانشگاه هم گمارده شده بود و شما در نظر بگیرید که جذب اعضای هیات علمی یک دانشگاه که نقش قطب علمی را در علوم انسانی دارد به چنین فردی واگذار شده بود که خودش بدون کنکور در حال تحصیل در دوره دکترا بوده!»

گفته می شود دکتر مسعود پزشکیان سرلیست فهرست اصلاح طلبان در تبریز به شدت نسبت به استفاده از رانت، حساسیت بالایی از خود نشان می دهد. بر این اساس احتمال می رود وی درصورتی که مستنداتی از وضعیت تحصیلی خانم زهرا ساعی به دست او برسد در این زمینه تحقیق لازم را جهت شفاف سازی افکار عمومی انجام دهد و در خصوص ادامه حمایت یا عدم حمایت از وی در دور دوم، تصمیم گیری لازم را داشته باشد.

امیدواریم در وضعیت خانم ساعی دریافت هیچگونه رانتی آنگونه که رسانه های دولتی، القا کردند نباشد.

لازم به ذکر است زهرا ساعی ساکن تهران است و از آغاز دولت یازدهم، سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران بوده است. وی از اعضای فعال حزب دولتی اعتدال و توسعه است.

همسر وی، امین مرعشی نیز مشاور در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی و عضو هیئت مدیره شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران است. وی همچنین عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور نیز بوده است.