به گزارش پارس به نقل از فارس، ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور از جمله بیکاری و رکود اظهار داشت: طبیعتاً موضوع گشایش اقتصادی مربوط به یک هفته و یک ماه نیست.

وی افزود: بخشی از حل مشکلات اقتصادی مربوط به مسائلی از جمله امید به سرمایه‌گذاری در داخل کشور است که فضای اقتصاد را طبیعتاً مورد تأثیر قرار می‌دهد. همچنین از این طریق تهدید اجتماعی، نظامی و سیاسی کشور نیز دفع می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راهکارهایی که می‌تواند در گشایش اقتصادی مؤثر بوده و دولت در این زمینه به آن بپردازد، آورد منابع از جهت انتقال و مطالبات است.

ندیمی با بیان اینکه با زمانی از جهت انتقال مطالبات روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: بخشی از گشایش اقتصادی به مسائل مربوط به تصمیم‌گیری‌های جدید در حوزه برنامه و بودجه بستگی دارد که البته به تصمیمات مجلس وابسته است. موضوع گشایش اقتصادی قطعی است، اما زمان و مدیریت آن بر عناوین دیگری از جهت مسائل مربوط به حوزه انتقال مطالبات، سرمایه‌گذاری‌های جدید و رویکرد اصل سرمایه‌گذاری است که امیدواریم در ماه‌ها و سال‌های آتی شاهد آن باشیم.