به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،عراقچی که به همراه حجت الاسلام والمسلمین حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید «نیکنام» دیدار و گفت و گو می کرد، با تبریک دهه مبارک فجر و بزرگداشت یاد امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، گفت: اعتلای جمهوری اسلامی ایران و تبدیل شدن کشورمان به یکی از قدرت های بزرگ منطقه و جهان به برکت خون شهدایی است که برای اسلام، انقلاب و سیاست خارجی ایران جان خود را فدا کردند.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه بیشترین تعداد شهدا، جانبازان و ایثارگران را به نسبت کارکنان خود دارد، گفت: از جمله این کارکنان ایثارگر می توان به سفیر ایران در وین و آژانس بین المللی انرژی اتمی و از اعضای تیم مذاکرات هسته ای ایران اشاره کرد که دارای سابقه درخشان آزادگی و سه سال مفقودالاثری است.

عراقچی خاطرنشان کرد: ما هیچ گاه نمی توانیم دین خود را به کسانی که در راه میهن و ارزش های انقلاب از خود گذشتگی کردند ادا کنیم و همواره خود را شرمنده و مدیون این ایثارگران و خانواده های آنان می دانیم.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه افزود: دکتر ظریف، وزیر امور خارجه و تمام اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در طول مذاکرات همواره خون شهدا را در مقابل چشمان خود می دیدند. ما هرآنچه که کردیم با یاد شهدا و به منظور پاسخگویی به رشادت و از خودگذشتگی آن ها بود.

وی با اشاره به فعالیت شهید «بهنام نیکنام» در وزارت امور خارجه، گفت: این وزارت خانه تمام توان خود را برای رفع مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری به کار گرفته است چرا که اجر خدمت صادقانه به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با هیچ پاداش و ارزشی قابل مقایسه نیست.

عراقچی با تشکر از حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل توجه ویژه به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، گفت: خدمت کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نهاد، خدمتی مقدس است.

​حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله حسنی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار با بیان اینکه دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به منظور ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به آنان و رسیدگی به مسائل مطرح از سوی این خانواده ها انجام می شود، گفت: مقام معظم رهبری همواره دغدغه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را دارند.

قائم مقام نمانیده ولی فقیه در بنیاد افزود: ما هر کاری کنیم نمی توانیم ایثار و فداکاری خانواده های شهدا و ایثارگران را جبران کنیم و هرآنچه که انجام می شود شبنمی از اقیانوس عظیم از خودگذشتگی ایثارگران ما است.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی افزود: توجه و رسیدگی به جامعه ایثارگری در تمام نقاط کشور، اصل کار بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

شهید «بهنام نیکنام» از کارکنان رسمی وزارت امور خارجه در سال 1373 و در سن 27 سالگی در جریان جنگ در بوسنی به مقام شهادت نائل آمد.