به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رئیس‌جمهور گفت: ملت ایران استقلال، آزادی، انقلاب، ایمان و فرهنگ دینی را از یاد نبرده و نخواهد برد و همواره به عهد و پیمانش با نظام اسلامی وفادار بوده‌ است.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز شنبه در دیدار نوراحمد نیکبخت دیپلمات آزاد شده ایرانی، ‌گفت: بهای پایبندی به آرمان‌های نظام و انقلاب، گاهی با شهادت، گاهی با جانبازی، گاهی با اسارت و تحمل فشارها و سختی‌ها پرداخت شده است و خداوند، همواره به ملت ایران برای عبور از سختی‌ها کمک کرده است.



وی در این دیدار صمیمی ضمن پرس و جو در خصوص دوران اسارت دیپلمات کشورمان، گفت: آنچه به شما کمک کرد تا در مدت زمان طولانی اسارت روی اصول دینی و مذهبی و ملی خود مقاومت کنید، نصرت خدا و ایمان قوی بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه خانواده شما نیز در دوران اسارت سختی‌ها و مشقت‌های بسیاری متحمل شده، اظهار داشت: برای ما این روحیه قوی، ایمان بر آرمان‌ها و ایستادگی در برابر سختی‌ها و مشکلات ارزشمند است و اجر و پاداش شما و خانواده‌تان نزد خداوند محفوظ است.

روحانی ضمن تشکر از عملکرد وزارتخانه‌های اطلاعات و خارجه و همه دستگاه‌های مرتبط در فراهم کردن شرایط آزادی دیپلمات کشورمان، اظهار داشت: به عنوان رییس‌ جمهوری شخصاً پیگیر و متأثر از موضوع اسارت شما بودم و وقتی شما آزاد و وارد کشور شدید بسیار خوشحال شدم و امیدوارم با همان روحیه به کشور و خانواده وزارت خارجه خدمت کنید.

با تأکید بر اینکه ملت ایران برای دفاع از اهداف و آرمان‌های خود همواره بهای زیادی پرداخت کرده است، گفت: ملت ایران، استقلال، آزادی، انقلاب، ایمان و فرهنگ دینی را از یاد نبرده و نخواهد برد و همواره به عهد و پیمانش با نظام اسلامی وفادار بوده‌است.

در این دیدار که محمد نهاوندیان رییس دفتر رئیس‌جمهور، حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌‌جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس‌جمهوری حضور داشتند، نوراحمد نیک‌بخت دیپلمات آزاد شده ایرانی شرحی از نحوه و دوران اسارت و نیز شرایط آزادی خود ارایه کرد. همچنین همسر و فرزندان وی نیز در این دیدار با رییس جمهوری گفت‌و‌گو کردند.