به گزارش پارس به نقل از فارس: وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به دلیل افشای اسناد طبقه‌بندی شده رژیم صهیونیستی در خصوص مذاکرات ایران و 1+5، به دادستان کل این رژیم شکایت کرد.


«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه از روزنامه صهیونیستی هاآرتص به خاطر انتشار گزارشی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 شکایت کرد.

در این گزارش، هاآرتص به یک سند محرمانه وزارت خارجه اسرائیل اشاره کرده بود و گفته بود که تحلیل این وزارتخانه نشان می‌دهد که ایران و 1+5 تا آخر مارس (10 فروردین) به توافق نمی‌رسند.

این سند محرمانه بر اساس تحلیل سخنان هفته گذشته رهبر معظم انقلاب تنظیم شده است؛ آیت‌الله العظمی خامنه‌ای هفته گذشته گفته بودند که ایران توافق بد با 1+5 امضاء‌ نمی‌کند و توافق باید یک مرحله‌ای باشد.

پیش از این بنا بود که ایران و 1+5 تا 10 فروردین بر سر چارچوب سیاسی و تا 10 تیر بر روی مفاد توافق جامع به نقطه مشترک برسند.

لیبرمن ساعاتی پس از انتشار این گزارش در هاآرتص، سریعاً واکنش نشان داد و از «یهودا واینشتاین» دادستان کل اسرائیل خواست که هاآرتص را به دلیل انتشار این گزارش تحت تعقیب قضایی قرار دهد.