به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات ، درباره چگونگی عملکرد شورای نگهبان در جریان برریس صلاحیت‌ها و واکنش برخی اصلاح‌طلبان گفت: واضح است که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات نگاه حزبی و جناحی نداشته است چرا که از هر و طیف اصولگرا و اصلاح طلب افرادی تایید و افرادی رد صلاحیت شده اند.

وی ادامه داد: کسانی مدعی هستند با توجه به ردصلاحیت‌ها نمی‌توانند لیست واحدی ارائه کنند، اما این دروغی بیش نیست، در حال حاضر در تهران چندبرابر 30 نفر کاندیدای مورد نیاز تهران از جناح اصلاح‌طلبان تائید صلاحیت شده‌اند و حرفی که این روزها اصلاح‌طلبان مطرح می‌کنند را می‌توان به بهانه‌جویی‌های یک کودک تشبیه کرد.

این نماینده مجلس افزود: در حال حاضر سرلیست این آقایان عارف است که تائید صلاحیت هم شده است. از طرف دیگر سیاستمدار مطرح حزب مردم‌سالاری کواکبیان هم تائید صلاحیت شدند. نکند منظور این اصلاح‌طلبان از اعتراضات فعلی این باشد که توقع داشتند شورای نگهبان قاچاقچیان و افراد فاسدی که برای موجه جلوه دادن خودشان علم این گروه‌ها را به دست گرفته‌اند را تائید کند؟ اگر این توقع را دارند باید بگویم بسیار بیجا است و شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود واقف است. 

کوچک‌زاده در ادامه درباره علت اعتراض برخی اصلاح‌طلبان هم گفت: اطلاح‌طلب یک واژه کلی است و من نمی‌خواهم همه را متهم کنم اما در درون این جناح افرادی هستند که در سال 78 و 88 دیدیم با نظام مشکل دارند و آنها دشمنی امام و انقلاب را در دل دارند.

وی در پایان گفت: هدف برخی اصلاح طلبان از این بهانه‌گیری‌ها مقابله با ابزارهایی است که حفظ اسلامیت نظام به آنها سپرده شده است. اگر شورای نگهبان همه گزینه‌های مورد نظرشان را هم تائید صلاحیت می‌کرد، باز یک بهانه دیگر می‌آوردند.