به گزارش پارس به نقل از دانا، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان،‌ برنامه‌ریزی جریان‌های سیاسی کشور هم برای ورود به عرصه انتخابات بیشتر و منسجم‌تر شده است.
 
در همین راستا جلسات اصلاح طلبان نیز در استان های مختلف با محوریت برخی از شخصیت های اصلاح طلب استانی برگزار شده است؛ در همین رابطه اصلاح طلبان یکی از استان های غربی کشور نیز اقدام به برگزاری جلسه ای برای افزایش وحدت اصلاح طلبان در این استان کرده اند.
 
در این جلسه که با محوریت یکی از اصلاح‌طلبان استان برگزار شده است، برخی از اعضای ستاد انتخاباتی روحانی هم حضور داشته و وعده هایی برای تشکیل مجمع انتخاباتی شورای اصلاح طلبان داده شده است.
 
هم چنین یکی از مسئولان اصلاح طلب در این جلسه گفته است که در حال رایزنی با بزرگان اصلاح طلب استان بوده و قرار است تا ماه رمضان این مجمع تشکیل و راه اندازی شود و بعد از ماه رمضان همایشی در این راستا برگزار کنند.
 
این فعال اصلاح طلب همچنین مدعی شده است که با استاندار استان خود جلسه‌ای داشته و استاندار به اصلاح طلبان وعده داده است که در انتخابات آینده مجلس دهم و خبرگان تعداد زیادی از اصلاح طلبان برای نظارت بر انتخابات و سر صندوق ها انتخاب شوند و این نظارت برای این است که اصولگرایان مدعی تقلب نشوند!
 
وی در ادامه با بر شمردن گزینه‌های اصلاح طلب که برای انتخابات آینده از این استان انتخاب شده اند اظهار داشته است که تصمیم اصلاح طلبان ورود تعداد زیادی از نیروهای خود به عرصه انتخابات بوده تا شورای نگهبان نتواند همه آنها را رد صلاحیت کند.
 
در ادامه با تأکید بر لزوم به وجود آمدن اتحاد و همگرایی در اردوگاه اصلاح طلبان تذکر داده شده است که دیگر مسائل فردی مهم نبوده و افراد باید به خاطر اصلاحات از حقوق شخصی خود گذشته و به این اتحاد کمک کنند.
 
وی در ادامه مدعی شده است که تاریخچه اصلاحات به قبل از خاتمی برمی گردد و تمام افراد و گروه های اصلاح طلب مانند جبهه مشارکت ، سازمان مجاهدین، نهضت آزادی که اعضای آن از ابتدای انقلاب تاکنون کشته شده اند قهرمان اصلاحات بوده اند هرچند به آنها برچسب زدند!
 
جلسات همگرایی برای وحدت اصلاح طلبان از مدت ها قبل برگزار شده است اما آنچه که در همه این جلسات مشترک بوده،‌ شکست اصلاح طلبان در رسیدن به یک اتحاد نسبی بوده است و تا کنون تلاش های آنها برای رسیدن به یک اتحاد نسبی به نتیجه نرسیده است.
 
از طرف دیگر در حالی که اصلاح‌طلبان برای تغییر برخی از استاندارها فشار زیادی را به دولت به ویژه وزارت کشور وارد می‌کند، برخی از استانداری ‌ها با همراهی اصلاح‌طلبان زمینه را برای فعالیت حداکثری آنها در انتخابات آتی، فراهم می کنند.