به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از « اسکای نیوز» ، « اکمل الدین احسان اوغلو» ، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی روز شنبه در دو نامه جداگانه به مسلمانان میانمار و دولت این کشور در جریان نشست « گروه تماس» به منظور بررسی اقلیت مسلمانان میانمار که در مقر این سازمان در « جده» برگزار شد، به مقابله با اقدامات خشونت بار بوداییان علیه این گروه اقلیت تاکید کرد.

اوغلو در نامه اش به مسلمانان میانمار ضمن اعلام حمایت سازمان همکاری اسلامی از آنها، تاکید کرد این سازمان و دولت های عضو در آن تمام تدابیر لازم را به منظور بررسی وضعیت مسلمانان اتخاذ می کنند.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی از دولت میانمار نیز خواست به اقدامات خشونت بار و تبعیض-آمیز بودایی های افراطی علیه مسلمانان این کشور پایان دهد.

این نامه تاکید کرده است که سازمان همکاری اسلامی برای دستیابی به راهکاری اساسی به منظور پایان دادن به خشونت ها علیه مسلمانان میانمار به محافل بین المللی مراجعه می کند.

احسان اوغلو گفت، نشست وزرای گروه تماس در سازمان همکاری اسلامی برگزار خواهد شد و پیش نویس آن را نیز تهیه کرده ایم.

وی نسبت به گسترش دامنه خشونت ها از ایالت « آراخین» واقع در غرب میانمار به مناطق و شهرهای دیگر این کشور بویژه شهر « تیختیلا» در منطقه ماندالای که بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهد، هشدار دادو گفت، ازسرگیری دوباره اقدامات وحشیانه و تجاوز به مسلمانان این کشور توسط بودایی های افراطی منجر به کشته شدن دهها مسلمان و تخریب منازل و مساجد آنها شده است.

احسان اوغلو همچنین از کشورهای عضو گروه تماس خواست تا کانال هایی را با جامعه جهانی به منظور اجرای توصیه های نشست فوق العاده مکه که در آگوست گذشته برگزار شد، ایجاد کنند.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی از جامعه جهانی خواست به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر، تضمین احیای صلح و عدالت برای مسلمانان میانمار و نیز استرداد حقوق این اقلیت دینی پایبند باشد.