به گزارش پارس به نقل از تسنیم،در مراسمی که صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان و نیز مسئولان و مدیران حوزه نفت و گاز در عسلویه برگزار شد، پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس‌جنوبی به طور رسمی افتتاح گردید.

پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس‌جنوبی به عنوان ایرانی‌ترین پالایشگاه و از پیشرفته‌ترین پالایشگاه‌های کشور به شمار می‌رود که تمامی مراحل از مطالعه تا راه‌اندازی و تولید آن با بهره‌گیری از توان و ظرفیت داخلی و به دست توانمند متخصصان ایرانی در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران اجرا شده است.

با افتتاح پالایشگاه 15 و 16 پارس‌جنوبی تولید روزانه بیش از 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین، 77 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد، 2700 تن اتان، 2900 تن پروپان و بوتان محقق می‌شود.

افتتاح رسمی پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در حالی صورت می‌گیرد که تمامی واحدهای این پالایشگاه در بهره‌برداری کامل قرار دارد.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته و بهره‌مندی از نیروی انسانی متعهد و متخصص توانسته در شرایط تحریم جایگزین مناسبی برای شرکت‌های خارجی در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی و اجرای موفق فازهای 15 و 16 پارس‌جنوبی در بستر تحریم ظالمانه غرب علیه ملت ایران آن هم بدون هیچ‌گونه وابستگی به مهندسان خارجی و با تکیه بر توان داخلی از مصادیق توانمندی و حضور موفق قرارگاه در این عرصه هست.