به گزارش پارس،چندی پیش حجت‌الاسلام حسن روحانی در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در مورد مبارزه با فساد گفت: اگر سرمایه، سایت، روزنامه، خبرگزاری، توپ و امکانات نظامی و دیگر مظاهر قدرت در یک نهاد جمع شود، ابوذر و سلمان هم که باشد، فاسد می شود.
 
این اظهارات فقط به همان همایش اختصاص نداشت و رئیس جمهور در نخستین همایش اقتصاد ایران نیز گفت: اقتصاد در کشور با انحصار پیشرفت نمی‌کند، نمی‌شود. اگر تولیدکننده فقط من هستم و شما هم مجبور هستید فقط از من خرید کنید، برای چه تولید را من ارزان و کیفیت آن را بالا ببرم، خیلی خیلی باید مسلمان بود از سلمان و ابوذر هم بالاتر.
 
این سخنان رئیس جمهور واکنش‌های مختلفی را در پی داشت و از همان ابتدا بی‌بی‌سی فارسی نوشت منظور رئیس جمهور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
 
این خط خبری را خبرگزاری ایرنا وابسته به دولت پیگیری کرد و خبرنگار ایرنا از سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در حاشیه همایش فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) پرسید گمانه زنی رسانه های خارجی مبنی بر اینکه منظور رییس جمهوری در اظهارات اخیرشان در یکی از همایش ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است، گفت: ما هم در جریان این گمانه زنی ها قرار گرفته ایم، اما آنطور که در این خصوص از رییس جمهوری محترم سؤال شده، گفته اند که منظور من سپاه نبوده و اظهارات مطرح شده معطوف به یک توصیه و تحلیل کلی بوده است.
 
با وجود این اظهارات سایت وابسته به معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد طی یادداشتی که به قلم هادی اعلمی فریمان منتشر کرده است اصرار دارد بگوید منظور رئیس جمهور همان سپاه پاسداران است.
 
نویسنده در این یادداشت با توهین به نهادهای رسمی که در قانون اساسی بر تشکیل و فعالیت آنها تأکید شده است می‌نویسد: سخنم و یقینم این است که سلمان و ابوذر با پیروی از رسول الله با تکاثر وتمرکز ثروت و نفس اماره ی خود جنگیدند،یعنی به نفس مطمئنه رسیدند و وفات ابوذرتنها در صحرای ربذه گواه این است و اگر می خواستند فاسد شوند در همان روزگار می شدند،آن ها در هر جا و مکان و با هر شیوه ی حکمرانی که باشند به دلیل یقین در توحید و معاد فاسد نمی شوند،همان گونه که بخشی از مریدان رسول الله حتا در عصر حاضر ترجیح می دهند در انزوا روزگار بگذرانند اما به آتش قدرت و وسوسه ی ثروت نزدیک نشوند و اگر نزدیک شوند بی شک از عدالت قرآنی عدول نمی کنند.
 
همچنین خبرآنلاین، سایت وابسته به حسین انتظامی در اقدامی بی‌سابقه به مقامات عالی رتبه توهین می‌کند و می‌نویسد: لذا از همه به ویژه شما تقاضا دارم حکمرانی کنونی را با شبیه سازی به بزرگان صدراسلام پیوند نزنید.این شبیه سازی ها برای وحدت ملی مناسب نیست.می توان گفت به شیوه آنان رفتار کنیم لکن به جایگاه معنوی آنان نخواهیم رسید.
 
این مسئله نشان می‌دهد فریمان و خبرآنلاین سعی دارند با بهانه قرار دادن موضوعات مختلف به رهبری جامعه اسلامی توهین کنند.
 
همانطور که وی در مطلب قبلی خود که باز هم توسط خبرآنلاین منتشر شده است می‌نویسد: تصور کنیم امام علی (ع)با پدیده اسیدپاشی چه می کرد؟ که نشان از تلاش وی برای همسان‌سازی‌های تحریف‌شده از تاریخ اسلام است.

13931015000447_PhotoL