به گزارش پارس به نقل از تسنیم، «هیل» نشریه کنگره آمریکا گزارش داد سناتورها در حال بررسی تمدید بسته‌ای از تحریم‌ها علیه تهران هستند که قرار است سال آینده منقضی شود.

این مصوبه که موسوم به «قانون تحریم‌های ایران» است شامل مفادی علیه برنامه هسته‌ای ایران، موشک‌های بالستیک و بخش انرژی این کشور است.

سناتور دموکرات «بن کاردین» از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنا پیش از تعطیلی سال نوی سنا به هیل گفت: تصور می‌کنم احتمالا کنگره سال آینده درباره [این قانون] اقدام خواهد کرد.

وی افزود: سناتورها طی یک جلسه در ماه دسامبر پیشنهاد کردند که تمدید تحریم‌های ایران را در ماه ژانویه یا فوریه بررسی کنند. آنها در تلاشند تا با «استفان مال» مسئول اجرای برجام [برنامه جامع اقدام مشترک] در دولت اوباما رایزنی کنند تا به بررسی جدول زمانی احتمالی آن بپردازند.

سناتور دموکرات «کریس کونز» اوایل ماه جاری میلادی در جلسه استماع کمیته روابط خارجی گفته بود: در ماه ژانویه بسیاری از اعضای کنگره خواستار تمدید سریع قانون تحریم‌های ایران خواهند شد.

به نوشته هیل اما ژانویه ممکن است با «روز اجرای» توافق هسته‌ای ایران همزمان باشد و به این ترتیب احتمالا دولت را در موقعیتی نامناسب برای لغو تحریمهای ایران قرار دهد به موازات آنکه قانونگذاران تلاش دارند این تحریم‌ها را تمدید کنند.

حامیان تمدید قانون تحریم‌های ایران می‌گویند این اقدام لازم است تا دولت اوباما یا دولت آینده توانایی «بازگشت سریع» تحریم‌ها در صورت نقض توافق هسته‌ای از جانب ایران را داشته باشد.