به گزارش پارس به نقل از ایسنا،  رئیس‌جمهور با اشاره به علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات با دیگر کشورها، گفت: اساس روابط ایران با کشورهای دیگر، احترام متقابل و منافع مشترک است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار "جوزف مانگفیون" سفیر جدید آکرودیته مالت در تهران، با بیان این‌که «کشور مالت جایگاه جغرافیایی مناسب و جاذبه‌های فراوان توریستی دارد» گفت: ایران و مالت می‌توانند در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی روابط گسترده‌تری داشته باشند.

 

رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت تلاش برای توسعه روابط گردشگری و ایجاد تسهیلات لازم برای استفاده مردم از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی دو کشور، گفت: معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور مالت به سرمایه‌گذاران ایرانی می‌تواند، تحرکی را در روابط دو کشور ایجاد کند.

 

روحانی افزود: هیچ مانعی از سوی جمهوری اسلامی ایران در مسیر گسترش مناسبات و همکاری با مالت وجود ندارد.

 

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «امروز بیشتر نقاط جهان از جمله جنوب و شرق مدیترانه گرفتار معضل تروریسم هستند» گفت: در شرایط فعلی منطقه، باید در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری‌های نزدیک‌تر و گسترده‌تری با هم داشته باشیم، چرا که این مشکل تنها در سایه اراده جدی همه کشورها و همکاری‌های مشترک برطرف خواهد شد.

 

جوزف مانگفیون سفیر جدید آکرودیته مالت نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌جمهور کشورمان و تبریک موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای، گفت: مردم ایران نشان دادند که منطق و اراده لازم برای گفت‌وگو و دستیابی به موفقیت را دارند.

 

سفیر جدید مالت با اشاره به این‌که «عزم و اراده دولت مالت بر توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است» خواستار ارتقاء سطح همکاری‌ها و روابط همه جانبه میان دو کشور شد.