به گزارش پارس به نقل از فارس، دبیر ستاد انتخابات کشور از نام نویسی 153 نفر برای انتخابات خبرگان و 897 نفر برای انتخابات مجلس خبر داد.

مستقر در ستاد انتخابات کشور علی پورعلی مطلق صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: 897 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و 153 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند.

وی تصریح کرد: 41 خانم برای انتخابات مجلس و 2 خانم برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: تهران و قم بیشترین تعداد ثبت نام کننده ها را داشته اند.

وی با تأکید بر اینکه امکان تمدید زمان ثبت نام وجود ندارد، گفت: قانون در این مورد چیزی نگفته است؛ از همه داوطلبان درخواست می کنیم کار ثبت نام را به روزهای آخر نیندازند، ردصلاحیت در دوره های قبل مانع ثبت نام در این دوره نیست.

پورعلی مطلق گفت: هیات های اجرایی تنها وظیفه بررسی اولیه صلاحیت داوطلبان را برعهده دارند و تایید نهایی صلاحیت داوطلبان برعهده شورای نگهبان است.

وی افزود: همچنین تمام پرونده های ثبت نام کنندگان انتخابات خبرگان برای بررسی صلاحیت شان به شورای نگهبان ارسال می شود تا فقهای این شورا نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان قدام کنند و هیات های اجرایی در این زمینه هیچ وظیفه ای ندارند.

دبیر ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که آیا امکان جابه جایی حوزه های انتخابیه وجود دارد یا خیر؟ گفت: داوطلبان 15 روز قبل از رای گیری می توانند نسبت به تغییر حوزه های انتخابیه اقدام کنند.