به گزارش پارس به نقل از خانه ملت، حسین سبحانی نیا با با بیان اینکه در شرایط کنونی باید احزاب فعال شود، اظهار داشت: در شرایطی که به دنبال استانی شدن انتخابات مجلس هستیم، لازم است نقش احزاب برجسته شود. بنابراین نیاز داریم احزاب در محافل داخلی، سیاسی و اجتماعی نقش برجسته تری داشته باشد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: از این جهت که انتخابات را پیش روی داریم اینکه وزارت کشور تصمیم بر این دارد که خانه احزاب یا مجموعه های حزبی و سیاسی فعال شود نفس حرکت می تواند مثبت باشد.

وی با بیان اینکه همگراییاحزاب مختلف وظیفه وزارت کشور است گفت: یکی از مشکلات بازگشایی خانه احزاب عدم همگرایی احزاب مختلف از جمله احزاب جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا است. وزارت کشور باید نقش اثر گذاری در همگرایی اجزاب ایفا کند.

سبحانی نیا تاکید کرد: وزارت کشور باید بتواند مجموعه های حزبی و دبیران کل را در گردهمایی با توجیه های لازم زمینه های و ضرورتهای همگرایی بیشتر را فراهم کند.

این نماینده عنوان کرد: وزارت کشور معاونت سیاسی بیشتر و بهتر می تواند در همگرایی احزاب نقش آفرینی کنند. اما در یکسال اخیر اقدام جدی از آنها دیده نشد. با این حال امیدواریم در سال جاری به فعالیت احزاب و نقش احزب توجه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: هر چه نشاط جریان های سیاسی و حزبی بیشتر باشد حتما به مشارکت مردم و ایجاد فضای با نشاط سیاسی کمک می کنند امیدواریم در باقی مانده زمان تا انتخابات وزارت کشور نقش آفرین بیشتری در فعال کردن احزاب داشته باشد.