به گزارش پارس به نقل از فارس، مدیر کل بین‌الملل وزارت امور خارجه نوشت: پس از سالها، کانادا از مواضع قبلی خود فاصله گرفت و به روشنی از برجام حمایت کرد و فقط آنکه تنها و منزوی بود رژیم اسرائیل بود که گفت نمی‌داند چه بگوید، اما می‌داند که نباید پرونده بسته شود.

حمید بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه شب گذشته و پس از اعلام مختومه شدن برنامه ابعاد احتمالی نظامی فعالیت هسته‌ای ایران موسوم به پی ام دی در اینستاگرام خود نوشت: امروز یک روز بزرگ در تاریخ سیاسی معاصر ایران و بویژه در روند مذاکرات هسته‌ای ایران در بیش از یک دهه اخیر است. امروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اجماع و اقدامی متحد با در نظر گرفتن گزارش آقای آمانو، پرونده پی ام دی را برای همیشه مختومه اعلام کرد، تصمیمی که بسیاری فکرش را هم نمی‌کردند.

 
وی در ادامه آورده است: اگر کسی از من بپرسد که آیا با این تصمیم، نرخ دلار پایین می‌آید، یا اقتصاد کشور بهبود می‌یابد، یا کالاهای مصرفی ارزان می‌شود، می‌گویم آنها را نمی‌دانم و انشاالله که وضع اقتصادی کشور بهبود هم خواهد یافت، اما اینقدر می‌توانم بگویم که مگر همه زندگی پول است؟ اگر از عزت و احترام در جامعه جهانی بخواهیم صحبت کنیم، به صراحت می‌گویم امروز در این 10 سال روز دیگری در شورای حکام بود.
 
مدیر کل بین‌الملل وزارت امور خارجه نوشت: امروز حقانیت ملت ایران در سطح جهانی مهر تایید خورد و عظمت و کرامت و عزت ملت ایران در صحنه دیپلماسی جهانی مورد احترام همه جهانیان قرار گرفت. شورای حکام امروز تمام دوازده قطعنامه ابراز نگرانی‌ها و مطالبات ناممکن و محکومیت‌های مکرر از برنامه هسته‌ای ایران در سالهای گذشته را برای همیشه پایان داد. در جلسه امروز بسیاری از کشورها و یا نمایندگان بسیاری از کشورها صحبت کردند. نمایندگان کشورهای عدم تعهد، نمایندگان تمام اعضای اتحادیه اروپا و حدود 10 تا 12 کشور علاقمند و یا در انتظار عضویت در اتحادیه، اعضای دائم شورای امنیت، کشورهای متفاوتی از تمام قاره‌ها از آسیا، آفریقا و قاره آمریکا سخنرانی کردند و از قطعنامه حمایت کردند.
 
بعیدی نژاد خاطرنشان کرد: پس از سالها، کانادا از مواضع قبلی خود فاصله گرفت و به روشنی از برجام و همین قطعنامه حمایت کرد و فقط آنکه تنها و منزوی بود اسرائیل بود که گفت نمی‌داند چه بگوید، اما می‌داند که نباید پرونده بسته شود. او خلاف همه حرف زد و انزوای خود را به روشنی در جلسه عیان ساخت. 
 
وی یادآور شد: همه گفتند امروز روز موفقیت دیپلماسی و روزی است که باید نگاه به آینده را جایگزین تاریخ گذشته کنیم. اعضای شورای حکام و ناظرین همه بعد از تصویب قطعنامه، یکپارچه برای این تصمیم مهم تاریخی شورای حکام کف زدند و به هم تبریک گفتند. بله همه اصرار داشتند که این تصمیم شورای حکام تصمیمی تاریخی است. به تک تک ایرانیان این روز را تبریک می‌گویم و امیدوارم برکات آن بر تمامی جنبه‌های زندگی ملت بزرگ ما پایدار باشد.