به گزارش پارس به نقل از خانه ملت، منصور حقیقت پور با اشاره به نظارت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین کمیته ای در شورای عالی امنیت ملی بر برجام گفت: این نظارت ها تضادی با هم ندارند و بیشتر شدن نظارت ها اشکالی ندارد .

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصور نمی کنم شورای عالی امنیت ملی مانند کمیسیون امنیت ملی در زمینه نظارت بر برجام کار میدانی کند؛آنها مسایل را کلان خواهند دید اما ما عملیاتی کار می کنیم.

حقیقت پور با اشاره به اینکه کمیسیون امنیت ملی در راستای نظارتش بر برجام از سازمان هایی از جمله کشتیرانی،هواپیمایی و وزارت نفت در راستای برجام توضیحاتی خواهد خواست افزود: این در حالی است که شورای عالی امنیت ملی به صورت کلان به بررسی مسایل مربوط به برجام خواهد پرداخت.

وی افزود: هر 6 ماه گزارش هایی را از دستگاه های مختلف دریافت و آن را برای تصمیم گیری به صحن علنی مجلس ارایه خواهیم کرد. در همین راستا از دستگاه های ذیربط در برجام از جمله وزارت اقتصاد،وزرات دفاع، بانک مرکزی،کشتیرانی و هواپیمایی، به نوبت گزارش هایی را به صورت ماهانه در مورد اجرای برجام ، تحریم ها و نظارت ها درخواست خواهیم کرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تاسیسات هسته ای نطنز به نوعی آغاز نظارت های مجلس بر نحوه اجرای برجام بود گفت: این بازدیدها ادامه خواهد داشت.