به گزارش پارس ؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور طی سخنانی در مراسم روز ملی استکبار ستیزی در تهران که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در حال برگزاری است، گفت: امروز مصداق کامل استکبار و شیطان بزرگ، امرکیای جنایتکار است.

وی با بیان اینکه اولین حقیقتی که در 13 آبان برای ما درس آموز است، طمع ورزی آمریکایی ها است، افزود: 13 ابان و خروش امام و حضور مردمی، طومار استکیبار خارجی را در هم پیچید اما همین دستوردهندگان به رژیم منحوس پهلوی همچنان باقی هستند. انقلاب دوم و حرکت دانشجویی پیروان خط امام، لانه جاسوسی و سفارت آمریکایی را تسخیر کردند که قصد داشت حکومت از دست رفته آمریکا در ایران را بازگرداند.

اهم سخنان وی را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید:

**می خواهم کیفرخواستی را در ارتباط با نظام حاکم بر ایالات متحده را عرض کنم. عملکرد آمریکا در کشور خودش نسبت به سرخ‌پوستان قتل عام و اخراج است و کسی به سخنان سرخ پوستان توجه نمی‌کند. 12 درصد جمعیت آمریکا سیاه‌پوست هستند و در زندان‌های آمریکا قریب به نیمی از زندانیان، سیاه پوست هستند.

**2 و نیم میلیون نفر در زندان‌های آمریکا تحت شکنجه و آزار هستند از جمله سیاه پوستان؛ نقض حقوق بشر و نقض حقوق شهروندی و خصوصی و نقض پیمان‌های مختلف توسط آمریکا هم مکرر صورت گرفته است. فقط در عراق 300 هزار نفر کشته و 120 هزار نفر هم به دست نظامیان آمریکایی مجروح شده‌اند.

** امروز حقیقتاً در خصوص نقض حقوق انسان‌ها بشر، طبق اسناد رسمی مسلم بین‌المللی و حقوق بشری، بالاترین نقض‌ها در کشور آمریکا توسط نظام حاکم در این کشور صورت می‌گیرد.

** امروز بالاترین نفرت افکار جهانی از آمریکا وجود دارد و مصداق اتمم و کامل استکبار و شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار است. امروز هرکس در یمن، سوریه و هر کجای عالم صدای عدالت‌خواهی و حق‌طلبی دارد، امتداد راهبردی نظام اسلامی است.

** آل سعود دست آمریکا در منطقه است.

ادامه دارد...